Mina bussresor i Göteborg.

Startat av 424stil, 14 april 2012, 23:08:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

424stil

Hej alla!

Jag är ledig på Onsdagar och har inget att göra på den dagen så jag brukar spendera min tid mellan lunch (12.00) och middag (18.00) med att åka buss.

Jag tänkte skriva i den här tråden om mina bussresor och så. I dom andra forumen jag är aktiv i (t ex fotboll och annat) så är dom inte så intresserade av bussresor men det är jag!

I Onsdags var jag hemma hos en vän i Lövgärdet på förmiddagen, vi åt lunch och bakade kanelbullar ihop. Vädret blev så bra att jag bestämde mig för att ta en tur med bussarna i stan (som jag brukar göra på Onsdagar). Runt 13.00 tiden tog jag 77:an från Lövgärdet Centrum till Angered Centrum. Den tog vägen förbi Vättleskolan där jag gick i högstadiet. I Angered Centrum bytte jag till 40 bussen som går förbi Kärra och Brunnsbo (där jag bott ett år, alltid skönt att se gamla byggnader som man har minnen till) till Hjalmar Brantingsplatsen. Där behövde jag bara vänta en minut på 99:an som jag tog till Frölunda Torg. 99:an och 20:an är mina favoritbussar för dom åker över Älvsborgsbron. Man har så fin utsikt över stan när man åker där. Väl på Frölunda Torg gick jag till pressbyrån och köpte en liten kopp kaffe (17kr, ett rån!) och gick till en parkbänk bakom Frölunda Kulturhus. Jag dagdrömmer ofta om att bo någon annanstans än i Hjällbo och det kändes klockrent att titta över Mandolingatans höghus i Frölunda, här vill jag bo!

Jag gick till Positivgatans spårvagnshålllplats (jag gillar inte spårvagnen men jag ville inte åka samma buss hem) och tog 8:ans spårvagn hem till Hjällbo.

Jag ska berätta om mina framtida resor med bussar i Göteborg på mina Onsdagsäventyr framöver!

slow train coming

Ser fram emot att få läsa om dagens Onsdagsäventyr.

AL

Håller med!  Trevlig läsning!  Och för all del, det är väl allmänt känt att Pressbyråns personal sitter med rånarluvorna på...  ;D