Alltid glömmer man något

Startat av Ersa, 11 oktober 2007, 12:53:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

"Hjälm, reflexväst och rejäla cykellysen har jag... men det känns som jag glömt något viktigt"
Ledtråd: Det var något som instiftades 1967.


Cero

Han kanske är släkt med den gamle mannen som ställde till det för sig i Landskrona (var det väl?) och hävdade att han inte kört bil i stan sedan 1967? ;D ;D

/Cero

Nico


E're högertrafiken du tänker på... för det gäller ju även för cyklister fastän väldigt många (i synnerhet i innerstäderna) inte bekymrar sig så mycket och nog är lika ovetande inför nya regler som den gamle mannen från 67. Å andra sidan är ju en del cyklister så efter (om man nu ska tro deras ursäkter) att man undrar om de ens upptäckt elden än?!  ;D  :P  ::)  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Cero

Citat från: Nico skrivet 11 oktober 2007, 13:44:47 PM

Å andra sidan är ju en del cyklister så efter (om man nu ska tro deras ursäkter) att man undrar om de ens upptäckt elden än?!  ;D  :P  ::)  ;)

De kanske är därför de kan cykla. De har inte upptäckt ännu att de bara har två hjul . Det är därför de kan hålla balansen. Det man inte vet mår man inte dåligt av. 8)

Ersa

Citat från: Nico skrivet 11 oktober 2007, 13:44:47 PM
E're högertrafiken du tänker på... för det gäller ju även för cyklister fastän väldigt många (i synnerhet i innerstäderna) inte bekymrar sig så mycket och nog är lika ovetande inför nya regler som den gamle mannen från 67.

"Ibland tänds det några slags röda lampor i korsningar, men de gäller ju inte mig på cykel, utan bara när jag kör bil. Men va i hela...  den där lastbilen höll på att köra på mig!!"

;)

Johan Hansson

Vit lyse fram och röd lampa bak !
Om man blir stoppad får man böter på 400 kr eller mer! ;D
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.