vad blir den för buss på vasaloppet från borlänge kan ni visa bild

Startat av allan 99, 20 februari 2012, 20:56:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allan 99

vad blir den för buss på vasaloppet från borlänge kan ni visa bild  ;D

Gillar gamla bussar
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Jonas Gustafsson

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Walter

Jag tror trådskaparen undrar vilka bussar Nobina skall köra i samband med Vasaloppet i år.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

j-a

Skulle tro att det mesta kommer att rulla under vasaloppsveckan,brukar vara en del inlånat från bla värmland också,varit så under tidigare år iallafall.Förra året var det ju ett antal inlånade SL bussar i trafik för vasaloppet också :)

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Wetjo

Idag åkte 5112 och 6354 från Borlänge till Mora.

I morgon är det osäkert vilka bussar det blir. 5126 gick från Mora till Borlänge som "transportvagn" och återvänder i morgon...
5112 återvänder till Blg i natt efter sista turen till Sälen.
Tror att 6354 fastnade i Mora.

Räkna med stora förseningar för linjebussarna. Linje 170 o linje 104 var uppemot timmen försenade i dag på eftermiddagen och en kvinnlig kollega blev utskälld för att linje 70 var sen. Att Vasaloppsveckan hade börjat hörde inte dit. Bussen skulle gå i tid! Basta!

Marc

I morgon är det dags för Tjejvasan med start i Oxberg på förmiddagen. Undertecknad kommer finnas på plats i köer i Interbus 505 för att om kvällen köra hem ett gäng tjejer till Stockholm. Vasaloppsvägen vid Oxberg är avstängd, och köerna brukar ringla långa. Sist fick jag köra Dalatrafiks linje 170 Särna-Mora med en Interbus, så vem vet vad som händer i morgon.

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Wetjo

Citat från: allan 99 skrivet 25 februari 2012, 19:15:54 PM
jag tror att en av de är min farsa  ;D

Han körde hem i 5126 i kväll. 6413 var uppe i Mora, som jag såg. Kanske någon 63-vagn hälsade på också som jag missat.

admin


På förekommen anledning så tänk på att detta inte är en chat. Privata diskussioner tas med fördel via mail eller pm.

Jacob

Citat från: j-a skrivet 24 februari 2012, 19:33:16 PM
Skulle tro att det mesta kommer att rulla under vasaloppsveckan,brukar vara en del inlånat från bla värmland också,varit så under tidigare år iallafall.Förra året var det ju ett antal inlånade SL bussar i trafik för vasaloppet också :)

Citat från: allan 99 skrivet 24 februari 2012, 19:38:38 PM
okej vi berättar om Dalatrafik inte sl ledsen ;)

Är du medveten om att j-a svarade vänligt på din fråga om vilka bussar som skulle rulla? Och bara för att han nämnde SL-bussar betydde inte det att han trodde detta var en diskussion om SL, utan han menade att det rullade SL-bussar till och från Vasaloppet förra året. Läs gärna inlägget så du förstår innan du kommer med spydigheter till någon som svarar sakligt på din fråga bara för att du tror att han fattar noll.

Ursäkta om jag låter otrevlig och grinig men jag skulle i alla fall inte vilja bli bemött som att jag är dum i huvudet när jag svarar sakligt på en fråga.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

allan 99

Min farsa lörde nobina 2019 och hans kompis victor körde  nobina 2012  ;)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten