Huvudmeny

2 nya Volvo 8900

Startat av Brollan, 12 februari 2012, 18:36:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Ska till Sandarna Transporter enligt lapp i rutan, bör vara till deras nya Härrydatrafik som drar i gång till sommaren.

EGL111:




RSK817:



Jonas Gustafsson

Nu måste jag ha missat något. Vad ska Sandarna köra i Härryda?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Brollan

Det är inte lätt att hänga med i svängarna ;).

Buss i Väst behöll trafiken på Östra Härryda (610,611,616,620), men man byter delägare som entreprenör, Sandarna är numera delägare i BiV.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats B skrivet 13 februari 2012, 16:35:36 PM
Det är inte lätt att hänga med i svängarna ;).

Buss i Väst behöll trafiken på Östra Härryda (610,611,616,620), men man byter delägare som entreprenör, Sandarna är numera delägare i BiV.

Alltså de linjer som Buss i Väst Trafik AB kör nu och som tidigare kördes av Vänersborgs Linjetrafik.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

virtual1

Citat från: Mats B skrivet 13 februari 2012, 16:35:36 PM
Det är inte lätt att hänga med i svängarna ;).

Buss i Väst behöll trafiken på Östra Härryda (610,611,616,620), men man byter delägare som entreprenör, Sandarna är numera delägare i BiV.

Vad tycker Keolis (eller vice versa) om det då man nu valde dem som underentrepenör till några av deras linjer i götet, eller torde inte det spela nån roll?

danneh

Kan det kanske vara för Blå Express?

Jonas Gustafsson

Citat från: Mats B skrivet 13 februari 2012, 16:35:36 PM
Det är inte lätt att hänga med i svängarna ;).

Buss i Väst behöll trafiken på Östra Härryda (610,611,616,620), men man byter delägare som entreprenör, Sandarna är numera delägare i BiV.

Aha! Jag hade en vag aning om att BiV försvarat Östra Härryda men var övertygad om att man skulle fortsätta köra med sitt numera "egna" bolag och inte med ett delägarbolag. Men det kanske är så att BiV på sikt vill avveckla "sina egna" bussar i Buss i Väst Trafik AB?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ronni Bjørn Svensson

 Er de en Volvo B7RLE eller B9RLE?
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Brollan