BIVAB 149 - Nya korta bussen i Karlskoga

Startat av Mats Karlsson, 11 februari 2012, 20:33:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Mats Karlsson skrivet 03 mars 2012, 20:20:56 PM
Tyvärr jobbar jag då, men Du klarar nog fotograferandet på egen hand.

Det är okej, vi kan ses en annan gång. Bara nämnde det i förbifarten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Synd du inte tar vägen via Kumla.. Finns en hel del nytt som rullar här med. Larssonbuss nya skolbussar samt Weidermans 2 nya bussar.. Eller iofs de är väl snart ett halvår gamla..

Bussmicke

Förvisso men blir svårt att hinna med då Karlstad är huvudmålet med resan och Karlskoga saknas bara En buss och är ändå på vägen..
Har dock en resa till att göra; Odensbacken och då kan jag klämma in Kumla. Vilken var den nya mer än lilla 25:an?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Det är Nya buss: 4, en Volvo 8900 Linjevagn
Sen nya buss: 19 en Setra S416GT-HD Turistbuss.

Mvh Birger Kumla..

Bussmicke

Vad heter den lilla då och vad används den till?
Var hittar man den om den nu råkar vara skolbuss?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

går de att beställa scania omnilink eller volvo 8900 som 10 meters buss?

Staffan Sävenfjord

Citat från: homer skrivet 05 mars 2012, 10:19:06 AM
går de att beställa scania omnilink eller volvo 8900 som 10 meters buss?

Nettbuss har fem 10,8 meters Volvo 8900 för tätorstrafiken i Ulricehamn och Kinna-Skene.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 mars 2012, 10:48:24 AM
Nettbuss har fem 10,8 meters Volvo 8900 för tätorstrafiken i Ulricehamn och Kinna-Skene.

Planen är att fotografera dessa början av vecka 19.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Buss 25 hos Weidermans när den dekalerades. Den rullar i utkanten av Kumla.. Ring ner till garaget och kolla mer exact..

Mustman

Hur många bussar trafikerar lokaltrafiken i Karlskoga?
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Mats Karlsson

Det går åt 7 bussar, fördelade på 3 st för linje 1, 3 st för linje 2 och 1 st för linjer 3 & 4. De bussar som används är 6 Irisbus och en Autosan. Det finns dock ytterligare 3 Autosan i reserv, men de används också på skollinjer runt om i kommunen.

Bussmicke

Birger, nästa vecka kommer jag någon dag ons-fre åka till Örebro-Odensbacken. Hoppas hinna klämma in W25 också
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Okej vad bra. Du är så välkommen till Närke BM. W25 brukar stå i garaget dagtid. Då den i regel bara går på skolkörning samt lite småbeställningar..

Bussmicke

Örebro-Kumla-Odensbacken på torsdag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.