Säffle den 16 Jan 2012

Startat av Admir95, 28 januari 2012, 16:03:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Skulle hem från skidresan, stannade till i Säffle och fick dessa bilder på bild:

Nobina 4924:


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 4572


Veolia 2675


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 4670


Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us

Busslink 5760


Uploaded with ImageShack.us

Veolia 2670


Uploaded with ImageShack.us

Veolia 2676


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 4907


Uploaded with ImageShack.us

Veolia 2667


Uploaded with ImageShack.us

Veolia 2665


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 4660


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 4659


Uploaded with ImageShack.us

ALLA BUSSAR:


Uploaded with ImageShack.us

Möllers

Fina bilder Admir så nu finns det inga Volvo 8700 hos veolia kvar i Malmö nu?

Admir95

Det finns en kvar: 2684 men den är ibland i Trelleborg

DEB

Fina bilder, särskilt på de riktigt bekväma pärlorna SL har ratat nu i år.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Möllers

Står det ingen Dansk DAB längre ned på sista bilden?

Admir95

Tack så mycket D_E_B!
Nej Möller fanns ingen DAB där när jag var där, det är nog 4924 du syftar på den är väldigt lik

Möllers

Nej är inte 4924 den syns efter sista bussen den röda bussen länskt bort.
Sen ser du röda huset kolla du sen åt vänster står det nån gul buss med utan stötfångare lånskt ner.

Admir95

Nejnej det är ingen DAB det. Fanns inga i Säffle när jag avr där, helt säker på det

Möllers


j-a

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 januari 2012, 16:33:30 PM
Säker på det  :)
Skulle tro det är 4907 du menar,om du kollar på åttonde bilden så saknar den också mittdelen av stötfångaren,jag känner igen platsen där den står med grushögarna i bakgrunden också,det är i bortre ändan av planen :)

Möllers

Jo du har rätt, gick du aldrig in i nån plåtade admir?

Nobina 4572 ser lovade ut bara gå in tar lite bilder.

Admir95

Alltså det är inga problem för mig jag kliver in varsomhelst och fotar även inne i bussarna men just den dagen hade jag bråttom hem till Malmö- Vi stannade till i Säffle på väg hem från vår skidresa i Branäs och ville vara hemma så fort som möjligt men jag tyckte detta räckte ändå till bra med dessa bilder.

Angående 4907 ja den står i bortre änden av skrotplanen.. :)

admin


Återigen och på förekommen anledning. Chattande kanske är kul för de direkt inblandade, men är ofta väldigt störande för alla andra.  Vill man kommunicera med varandra så är det bättre att göra det via pm eller email.

Sen är det inte heller lämpligt att uppmana någon att gå rätt in på vissa ställen utan tänk på att vissa förbud faktiskt fyller en viss funktion, bl.a. ur säkerhetshänseende. Även om det inte finns synlig bevakning så finns det ändå vissa regler som ska respekteras. Många depåer har utifrån sina behov även olika form av s.k. skalskydd och perimeterskydd.

Man är alltså inte så osynlig som man tror. Skulle man ertappas på ett enskilt område utan tillstånd att vara där så är det i vissa fall en ganska allvarlig överträdelse. Har man dessutom tagit med sig folk dit, eller uppmanat andra att det är i sin ordning att göra så, kan det bli än värre.


Möllers

Man kan alltid kontakta depån så dom vet om det man ska göra foto besök där.

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 januari 2012, 16:11:30 PM
Man kan alltid kontakta depån så dom vet om det man ska göra foto besök där.

Rättare sagt fråga om man får!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se