Fråga om Carls Bussar (Övertorneå)

Startat av Muk, 02 juni 2007, 18:54:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Om jag har förstått saken rätt så har Carls Bussar AB tagit över bussverksamheten från Polcirkelns Åkeri AB. Är det någon som vet vilka fordon som finns hos Carls Bussar?

Patrik

Då vill jag ställa en annan fråga, vad körde Polcirkelns Åkeri för trafik?
Tyvärr såg jag inte nån av deras buss/bussar när jag åkte genom Juoksengi (Polcirkelbyn)

Kai Sillanpää

Åtminstone Länstrafiken Norrbottens linje 362 (Pello-Övertorneå-Hedenäset) har funnits på repertoaren.

Dessutom har bolaget kört ett turpar i Finland (Ylitornio 0900-Rovaniemi 1115/Rovaniemi 1230-Ylitornio 1400) tre dagar i veckan (M,O,F) under skolåret (finska skolåret har precis tagit slut).

Mvh Kaizu

Patrik


Esbjörn

Citat från: Kai Sillanpää skrivet 02 juni 2007, 21:11:32 PM
Åtminstone Länstrafiken Norrbottens linje 362 (Pello-Övertorneå-Hedenäset) har funnits på repertoaren.

Dessutom har bolaget kört ett turpar i Finland (Ylitornio 0900-Rovaniemi 1115/Rovaniemi 1230-Ylitornio 1400) tre dagar i veckan (M,O,F) under skolåret (finska skolåret har precis tagit slut).

Mvh Kaizu

Polcirkelns Åkeri hade en finskregad Volvo B12 Lahti Eagle 560 lackad i norrbottens länslack.
Det lär ha varit den som rullade på den finska sidan.

/Esbjörn

Muk

Jag fick en bild på en helvit finskregad Lahti på busstationen för några år sedan. Bilden var för suddig för att man skulle kunna se reg nr, men den var skyltad Hedenäset.

Annars hade väl Polcirkelns åkeri en del linjer i den norra delen av Övertorneå kommun.

Kai Sillanpää

Den finskregade Eaglen är GBV-846 (Volvo YV3R2A313TA005253, årgång 1996), fd Karstulan Liikenne #5.

Mvh Kaizu