Mycket som är sönder eller fattas på denna buss

Startat av Admir95, 27 december 2011, 14:45:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Vet inte om jag har dyslexi,ena problemet är jag för blyg ibland jag ska ute fota ena jag stör mig på ibland, sen jag rätt tyst belåten människa.
Att läsa har jag inga problem med alls här är mest jag ska skriva kan det blir lite svårt ibland, men gör mitt bästa  :)

Ner det gäller bussen varför kör dom med bussen huvud taget om den ser ut så, bara ringa till Veolia får dom en ny buss svårare är det inte.

Menzies

Det är väl dumt att vara blyg? Du måste lära dig att ta för dig! Du kan göra precis vad du vill, det enda som hindrar dig är din blyghet. The only thing you fear is the fear it self.

Ursäkta ordvalet, men visa världen att du har lite stake! Låt ingen sätta sig på dig! Var stolt för den du är!

Okej, din hobby att fota bussar och föra statistik kanske inte är den vanligaste, so what? Det är den DU är, om någon tycker du är en skum nörd. Det är deras förlust om dom dömer ut dig som människa för att du gillar kollektiv trafik


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.621545,17.840080

Möllers

Du har helt rätt,Blygheten har jag haft sen barn bara öva bort det bara helt enkelt.
Nu går vi till ämnet Mycket som är sönder eller fattas på denna buss  :)

Admir95

Ja att få en ny buss av Veolia är inte så lätt tyvärr då det alltid saknas extrabussar ute på depån i Arlöv.... Man får ta det bästa helt enkelt med citatet "bara den rullar"

Möllers

Nobina har väl ochså sin depå med på Arlöv bara andra sidan ?

Ersa

Citat från: Jan skrivet 27 december 2011, 16:00:18 PM
Inte ska man köra en tur med denna lucka borta. Det finns många skäl till detta. Det är inte av bara kosmetiska skäl det är rent sagt livsfarligt om någon får in en kroppsdel i motorrummet. I detta fall anser jag att man gör rätt att det kostar. Otroligt att Veolia kör bussar som ser ut så här. Sedan är det så att Skånetrafiken varumärke får en törn, allt finns reglerat i specen som man acceptear när man lägger bud på trafiken.

Precis. Inte så underligt att färre och färre företag väljer att lägga anbud i Skåne, som sagt...

Admir95

Nobina har på Kirseberg medan Arriva region har på andra sidan men där hade dem depån när de var igång med Malmös stadstrafik innan

Jan

I detta fall så ser allmänheten att det rör sig om en buss från Skånetrafiken. Inte många vet vilka som kör för LHM, de vita Veolia namnet försvinner, och det är väl också tanken med att inte visa vilka som kör. Denna Volvo som visas på bild kan ställa till det för t ex en cyklist som fastnar. Hade bussen haft alla luckor kumde då samma incident gett mindre skador. Bussar utan luckor ska inte vara i trafik. Att just denna rampluckan saknas är en annan sak, denna kan inte ställa till det.
I branschen 37 år