Mycket som är sönder eller fattas på denna buss

Startat av Admir95, 27 december 2011, 14:45:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Jan

Enligt Skånetrafikens krav på fordon räknas denna tur som inställd eftersom en lucka saknas på bussen.
I branschen 37 år



Ersa

Citat från: Jan skrivet 27 december 2011, 14:56:04 PM
Enligt Skånetrafikens krav på fordon räknas denna tur som inställd eftersom en lucka saknas på bussen.

Så om man inte får dit en lucka i tid kan man lika gärna låta bussen stanna hemma, ställa trafiken och låta kunderna vänta förgäves vid hållplatserna? Skånetrafiken har inte insett att för höga krav/viten kan leda till att deras kunder kan drabbas?
Jämför SL som har lägre vite på en avgång som körts med buss med fel färg (t.ex blå buss på röd linje) än en avgång som helt saknade en buss och som därmed ställdes in.

Inte underligt att bara ett enda bussföretag lade ett anbud i Skånetrafikens senaste upphandling, med alla deras underliga krav.

Admir95

Hehe ja du, om Skånetrafiken såg detta så är det nog en inställd tur... Vilket jag tycker är dumt av Skånetrafiken som sagt.
På tal om länken ovanför av mrbuss så är den iallafall inte i trafik hehe :P

Mikael Ringmarck

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 27 december 2011, 15:41:10 PM
Räknas också som inställd tur?  ;)

Viss risk för det va ;D Den ser inte ut att ta sig så långt med bakdäcket som skurit ner i diket. Men att ställa turen för saknade luckor...njet!  ;D

Jan

Inte ska man köra en tur med denna lucka borta. Det finns många skäl till detta. Det är inte av bara kosmetiska skäl det är rent sagt livsfarligt om någon får in en kroppsdel i motorrummet. I detta fall anser jag att man gör rätt att det kostar. Otroligt att Veolia kör bussar som ser ut så här. Sedan är det så att Skånetrafiken varumärke får en törn, allt finns reglerat i specen som man acceptear när man lägger bud på trafiken.
I branschen 37 år

Knut

Den luckan kan ha blitt revet av på denne turen. Hva da?? Parkere bussen der man er??
I Ruter#(Oslo Akershus) så er det billigere på noen upphandlingar å innstille enn å kjøre med feil type buss
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Hagri

Citat från: Knut skrivet 27 december 2011, 16:54:25 PM
I Ruter#(Oslo Akershus) så er det billigere på noen upphandlingar å innstille enn å kjøre med feil type buss


Bättre att passagerarna får stå kvar på hållplatsen än att behöva åka i fel buss!
I Norge går utseende före förstånd!!!  ;D ;D ;D

Admir95

Här var en till "inställd tur" på linje 8 - här saknar 2 luckor. Då tänker jag så här: Varför räknas det som en inställd tur då en lucka saknas??? Hellre köra turen och passagerarna än att de inte får nån transport


Uploaded with ImageShack.us

RoggaBoy

Citat från: Admir95 skrivet 27 december 2011, 20:03:02 PM
Här var en till "inställd tur" på linje 8 - här saknar 2 luckor. Då tänker jag så här: Varför räknas det som en inställd tur då en lucka saknas??? Hellre köra turen och passagerarna än att de inte får nån transport


Uploaded with ImageShack.us

Blir det inte två inställda turer då?  ;D

Admir95


Möllers

Tycker det sog inte så farligt ut alls gör inget om det fattas en loga där mag, bara bra får motorn extra kyla.

Menzies

Mattias? Förlåt men kan du förklara vad du menar? Misstänker att du har dyslexi (absolut inget fel i det, min sambo lider av det också, jag vet hur mkt man får kämpa ibland), men det här inlägget var väldigt svårt att förstå..


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.621578,17.840037