Neoplan Nobina 6734

Startat av Admir95, 21 december 2011, 23:34:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Så snygg buss! Här tog jag bild av neoplanen i Hässleholm


Uploaded with ImageShack.us

Möllers

Sog sån i Helsingborg idag men jag var för lång borta för hinns fota den  :(

Admir95

Det kommer nya tillfällen :) Det finns 2 sådana i Skåne som ägs av Nobina - här grannen 6733:



Uploaded with ImageShack.us

Möllers


Buss-Hasse


yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

Det finns vissa på detta forum som är en väldig förkärlek för dessa bussar... Här är han samt både 6734 (t.v.) och 6733 (t.h.).
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Admir95

Hehehe snygg bild där i Örkelljunga! :)

Carl Eric

Citat från: Admir95 skrivet 22 december 2011, 16:26:49 PM
Hehehe snygg bild där i Örkelljunga! :)

Tack så mycket! Stämmer att bilden är fotograferad i Örkelljunga, någon gång i april tror jag...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Citat från: Carl Eric skrivet 22 december 2011, 16:47:01 PM
Tack så mycket! Stämmer att bilden är fotograferad i Örkelljunga, någon gång i april tror jag...

Bilden tagen 2011-04-19 ;) men hu så jag ser ut...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Buss-Hasse

Det finns vissa på detta forum som är en väldig förkärlek för dessa bussar... Här är han samt både 6734 (t.v.) och 6733 (t.h.).

Det märks att dessa "vissa" inte har busskort och kört Neoplan någon gång.  ;D

Ersa

Citat från: Hans Jacobsson skrivet 09 januari 2012, 09:59:25 AM
Det märks att dessa "vissa" inte har busskort och kört Neoplan någon gång.  ;D

Märkligt att förkärleken för Neoplan för det mesta brukar gå över väldigt snabbt, efter att vederbörande skaffat körkort och tagit några arbetspass i dem! 8)

Robert T

Citat från: Ersa skrivet 09 januari 2012, 11:10:59 AM
Märkligt att förkärleken för Neoplan för det mesta brukar gå över väldigt snabbt, efter att vederbörande skaffat körkort och tagit några arbetspass i dem! 8)

Håller helt med, men vad jag inte förstår är hur Neoplan ändå säljer så pass mycket bussar som de gör...

Björn Ax

Citat från: Robert T skrivet 09 januari 2012, 15:16:23 PM
Håller helt med, men vad jag inte förstår är hur Neoplan ändå säljer så pass mycket bussar som de gör...

Dom är billiga?

Kan väl lite jämföras med billiga bilar. Man får inte så mycket för det priset men det säljs ändå väldigt många just pga dom är billiga.

Robert T

Citat från: Björn Ax skrivet 09 januari 2012, 15:21:37 PM
Dom är billiga?

Kan väl lite jämföras med billiga bilar. Man får inte så mycket för det priset men det säljs ändå väldigt många just pga dom är billiga.

Nu syftade jag ju inte på era stadsbussar utan de lyxkryssare till turistare som alla köper trots att alla förare jag pratat med inte gillar dom. En Neoplanturistare kan väl knappast vara billig?