Finns i Säffle idag:

Startat av Admir95, 17 december 2011, 01:13:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Senaste bussar som åkte iväg från Skåne till Säffle är 2667-2677 då två Veolia-chaufförer fick köra upp både 2667 och 2668 och de säger att de gick kanonfint! Även Nobina 5824 och 4881 från Lund resp. Helsingborg finns där uppe. Själv ska man till Säffle för att fota lite den 8 jan när man stannar vid på vägen till skidsemestern! Spännande!

Veolia 2667


Uploaded with ImageShack.us

Veolia 2668


Uploaded with ImageShack.us

Nobina 5824


Uploaded with ImageShack.us

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Admir95

jadu, det undrar jag med! Det är inte den enda som finns där, finns även andra MB som Nobina skickat

AO

Kan det vara att de ska på rekond? Det är väl möjligt att Volvo-Säffle erbjuder det även för andra andra bussar än sina egna till rätt pris. Så länge det inte handlar om några ombyggnationer eller byte av exempelvis motor, torde det ju inte vara några problem att byta stolstyg m.m.

Peter L

Behövs MB inte längre på linje 166 som de köptes in till? Det nya avtalet (antar jag) innebär gasbussar, men det har ju inte börjat gälla än...

Robert T

Ryktet säger att ett gäng Citaro ska vandra norrut.

Admir95

Mycket möjligt Robert. Frågan är då om Nobina Lund har tillräckligt med bussar de kan täcka 166 med?

Bussmicke

Citat från: Robert T skrivet 17 december 2011, 16:15:08 PM
Ryktet säger att ett gäng Citaro ska vandra norrut.

Inte nord-öst hoppas jag
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

5824 Rullade idag på linje 166 så uppgiften är felaktig. Kan det vara 5834 som avses? Tidigt att skicka dessa på rekord redan nu för framtida nya uppdrag.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Admir95

Den kanske har åkt tillbaka till Lund från Säffle. Det är inte felaktigt eftersom jag har en bild på mobilen :) Ska ladda upp den senare det lovar jag, skulle kanske bara dit för någon reparation? Annars är det en bra busstyp som andra MB :)

Admir95

5824 i Säffle, bevis (OBS vid sidan om lite av 4881)


Uploaded with ImageShack.us

M

Det är inbytesbussar, De som har lämnat don har köpt riktga nya bussar i stället

Tonniiie

Citat från: M skrivet 17 december 2011, 23:08:04 PM
Det är inbytesbussar, De som har lämnat don har köpt riktga nya bussar i stället

Nu får du förklara dig :) Vad är det för bussar det handlar om?

j-a

Ser ut som både radio och biljettmaskiner sitter kvar i dom iallafall ???

Möllers