Malmö: Varför kör Nobina två turer på 33.an då 33 körs av Veolia?

Startat av Admir95, 16 december 2011, 22:07:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Såg 2151 och 2171 idag på 33.an med Nobinaförare och allt verkade vanligt - förutom för mig. Vet någon varför det är så?

2151


Uploaded with ImageShack.us

2171


Uploaded with ImageShack.us

OBS, arkivfoton!

Kimsan

Eftersom Nobina förlorade lite trafik när linje 46 lades ner så har vi bussar över medan Veolia som i praktiken kastat in handuken i Malmö inte har kapacitet att förstärka linje 33 som är under stor press i rusningstrafik så då har vi fått 3 turer på och tre på eftermiddagen som kompensation. Detta är inget unikt i Skåne, t.ex så kör Arriva 3 turer 171 på morgonen som förstärkning och jag har sett gula veolia 8700-diesel på linje 100. Vet inte varför Skånetrafiken gör så

Admir95

På det sättet alltså! Nej blev lite chockad idag när jag såg Nobina-bussar skyltade 33 Värnhem via Jägersro... På tal om 8700-diesel så kör inte Veolia turer åt Arriva längre sen tabellskiftet, däremot har jag sett det innan och jag har sett Arriva förstärka 171 på morgonen men vet inte om de gör det fortfarande sen tabellskiftet. Fattar inte heller varför Skånetrafiken gör så, känns inte logiskt men jaja. Tack för svaret iallafall!  :)

Jan

Om den ordinarie entreprenören inte har fordon för förstärkningsturer, så tycker jag att det är normalt om någon annan i området kör.
I branschen 37 år

Håkan 62

Det var likadant i Hörby för något år sedan, då Veolia körde förstärkning på Ske 1, på morgonen.

Admir95

Jag själv tycker det är okej när det gäller regiontrafik, men tycker bara det är dumt när det gäller stadstrafik, på något konstigt sätt :)