Huvudmeny

Man vs Solaris

Startat av Admir95, 16 december 2011, 17:49:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Tycker själv att MAN ser snyggare ut än Solaris, vad tycker ni?



Uploaded with ImageShack.us

6691 i Malmö



Uploaded with ImageShack.us

7271 i Malmö

Mikael Ringmarck

Jag lägger min röst på Solarisen. Vill gärna se såna i Stockholm igen  :)

Bussmicke

Ja MAN finns det tillräckligt av.


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tonniiie

Solaris<3

Fast 74xx MANen vinner över Veolias 60xx Solaris.

Möllers


P.Ek

När det kommer nytt till Stockholm vill jag ha Solaris, inte mer MAN tack! ;)

Admir95

Finns gott om Solaris nu här i Skåne, kanske kan skicka lite till er i Stockholm?  :)

Möllers

Tror inte det kommer några till stockholm dom var så om tycka där, dom skickade tillbaks bussararna där dom kom ifrån.
Nån som skrev det här innan.

yngrot

Solaris  ser snyggare ut
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Har aldrig farligt för solaris nya modell tykcer den har fulaste baken någonsin sätt på en buss...

Ersa

Solarisen har en smäckrare design, men MAN:en är lite mer praktisk med bl.a rejäla strålkastare och delad vindruta. Så ägarmässigt skulle jag nog föredra en MAN, då de har bättre resurser att tillhandahålla eftermarknaden.

Som förare tycker jag att de körmässigt är nästan identiska. Samma slags köregenskaper och i stort sett samma instrumentbräda. Det märks att de båda (samt Mercedes Citaro) är byggda för samma gemensamma tysk-polska marknad.

yngrot

Solaris går att få med delad vindruta
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Klart det finns kolla här..

http://www.phototrans.eu/14,526989,0,Solaris_Urbino_12_408.html

Finns väl ingen som ha det i sverige än?

Ersa

Bra att det finns. Dock leder denna lilla detalj dock inte till att pendeln svänger över. Ett tecken är ju att titta på GUB som har rejäla krav på säljaren att bistå med en bra eftermarknaden och rejäl service genom åren. Om Solaris en dag lyckas sälja sina bussar till GUB så är det ett tecken på att firman kommit upp sig.

Men rent internationellt är det nog svårt för "lillebror" från polen (och även Sverige) att konkurrera med de stora tyska koncernerna. Även om Solaris faktiskt säljer en hel del tätortsbussar till Tyskland. Vilket Volvo och Scania inte klarat i samma siffror med B9S och OmniCity.

Möllers

Inte pal om GUB kan inte solaris staffa några ditt tror den hade passat bra i den lacken där uppe i grönt svart..