+ 2010 #20 - De sportslige

Startat av Bergenga, 04 december 2011, 00:41:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

+ 2010 - #20
De sportslige


I den 20. luken slår jeg et lite slag for de sportslige. Ikke fordi jeg er noe særlig sportslig av meg, men fordi det rett og slett passer fint som et tema.


Den første av dem er egentlig ikke en ordentlig buss i det hele tatt, bare en helt vanlig liten minibuss. Den tilhører New League Sports Club i Moskva, som er en eller annen russisk organisator av ski-relaterte sportsarrangement. Da var det kanskje ikke så rart å finne den i nærheten av et vintersportssted, selv om det var midt på sommeren.
Bilen er faktisk en helt vanlig Toyota HiAce av femte generasjon, som er bygget siden 2004. Og ja, dette er den vanlige. I Europa har man derimot en helt annerledes HiAce som ser helt forskjellig ut fra originalen. Originalen selges blant annet i hele Asia og Australia. Jeg husker at vi en gang på turen til Australia i 2006 ble hentet fra flyplassen til hotellet i en sånn en. Den hadde forhøyet tak og var ganske så flott innvendig.




C 393 XB 71 i Neue Kantonsstrasse, Täsch, 28.-30.06.2010.


Neste buss er en Neoplan N122 Skyliner tilhørende Die Busfahrer Touristik i Hünfelden-Kirberg i Hessen i Tyskland. Bussen var mannskapsbuss for ishockeylaget Frankfurt Lions, men det er den sannsynligvis ikke nå lenger. Laget ble på grunn av økonomiske problemer nedlagt i 2010.

Jeg fant på bussens hekk at siste del av chassinummeret på bussen er SP31912. Kanskje noen i Uppsala kan gi litt mer informasjon om bussen? ;)


LM-BT 122 i Neue Kantonsstrasse, Täsch, 28.06.2010.


Denne bussen fra Hacker har jeg hatt med tidligere, men den passer også inn her. Bussen er mannskapsbuss for "Ketscher-Bären", som er damehåndballaget til sportsklubben Turn- und Sportgemeinschaft Ketsch i Baden-Württemberg i Tyskland.


HD-HO 4444 i Neue Kantonsstrasse, Täsch, 28.06.2010.


Siste bussen er en Setra S415GT-HD tilhørende Heggli AG i Kriens. Den er eller har vært mannskapsbuss for det sveitsiske herrelandslaget i fotball. Mannskapsbussen er nå en MB Travego M fra 2010, men om dette er den gamle eller er ekstrabuss har jeg ikke funnet helt ut av.


LU 15577 ved Matterhorn Terminal Täsch, 29.06.2010.
Mvh.
Øyvind Berg

Jacob

Citat från: Øyvind Berg skrivet 04 december 2011, 00:41:37 AM

LM-BT 122 i Neue Kantonsstrasse, Täsch, 28.06.2010.

Trevligt, men ack så fult det blir när man byter front och försöker få en äldre modell av Neoplan att se ut som om den tillvekades 2007.. Man ser ju på lång väg att det inte är en "riktig" Skyliner av näst senaste generationen.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius


  Tyvärr, har jag inte så mycket info på den men skall förpassa den frågan till dom södra delarna av Tyskland.

  Trevliga bilder som vanligt.

  //Niclas

Bergenga

Takk!

Det er ikke så farlig med å vite det. Bare litt interessant når opplysningene finnes. :)
Mvh.
Øyvind Berg