+ 2010 #19 - Grindelwald Bus

Startat av Bergenga, 04 december 2011, 00:34:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Jeg hadde egentlig tenkt å ha en ny adventskalender i år, men innså for lenge siden at jeg ikke ville ha tid til å gjennomføre den. Da benytter jeg heller anledningen til å fullføre fjorårets kalender som jeg dessverre ikke hadde anledning til å fullføre da. Seks luker stod igjen, og de håper jeg det skal gå fint å få åpnet før jul. Med to på rappen nå blir det bare fire igjen de neste tre ukene fram til jul.


+ 2010 - #19
Grindelwald Bus


I luke 19 tar jeg en titt på fire busser fra Grindelwald Bus, eller Autoverkehr Grindelwald AG som selskapet egentlig heter. De er et mellomstort selskap som holder til i Grindelwald i Berner Oberland. Ifølge egen hjemmeside har selskapet 23 busser i Grindelwald og i tillegg har de 13 postbusser i Meiringen og 9 turbusser i selskapet Oberland Tours i Interlaken.


#45 er en Setra S415GT-HD tilhører Oberland Tours. Den har i tillegg PostAuto sin turbusslakkering.


BE 70064 i Neue Kantonsstrasse, Täsch, 28.06.2010.


#62 er en veldig typisk sveitsisk spesialitet, nemlig en Neoplan N312K Transliner som postbuss. Disse korte Neoplan'ene har man i mange år kunne sett på bilder fra Sveits. Dessverre ser de ut til å være på vei bort fra trafikken, etter som de ikke er helt nye lengre. Dette eksemplaret er fra 1996, og det virker som den siden jeg tok bildet har blitt tatt ut av trafikk den også.




BE 407862 ved Matterhorn Terminal Täsch, 28.06.2010.


Ved den korte togpausen i Andermatt fikk jeg bilde av en av selskapets Setra S315GT-HD. Jeg har ikke greid å tyde tallene helt eksakt, men det ser ut som denne har internnummer #31.


BE 70397 ved Andermatt Bahnhof, 30.06.2010.


Siste bilde av busser fra selskapet ble av #27 i St. Moritz Bad. Også den en Setra S315GT-HD.


BE 345856 i Via San Gian, St. Moritz Bad, 02.07.2010.
Mvh.
Øyvind Berg