Keolis 5549 vid Slussen...

Startat av 5783, 09 oktober 2011, 09:37:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

5783


Keolis 5549 vid Slussen den 8 oktober 2011.

MGA


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MGA


Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredrik Klint

Citat från: Carl Eric skrivet 09 oktober 2011, 14:58:53 PM
När bilden tagen ungefär? :)

Det står den 8 oktober under bilden. Och i bakgrunden syns en klocka som visar 11:39, tyvärr kan jag inte säga vad sekundvisaren stod på...  ;)

Carl Eric

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 oktober 2011, 16:41:44 PM
Det står den 8 oktober under bilden. Och i bakgrunden syns en klocka som visar 11:39, tyvärr kan jag inte säga vad sekundvisaren stod på...  ;)

Tur att det är någon som har ögonen på skaft! ;) Tack så mycket! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 oktober 2011, 16:41:44 PM
Det står den 8 oktober under bilden. Och i bakgrunden syns en klocka som visar 11:39, tyvärr kan jag inte säga vad sekundvisaren stod på...  ;)

ha ha ha, den var bra..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kervz

Finns det några dubbelledbussar här i Stockholm? Har då inte sett några iallafall...

Optimal

Citat från: Kervz skrivet 10 oktober 2011, 02:48:02 AM
Finns det några dubbelledbussar här i Stockholm? Har då inte sett några iallafall...

Nej

Optimal

Med dimljus på taket :). Det är fint.

homer

Citat från: Jim skrivet 10 oktober 2011, 03:07:21 AM
Med dimljus på taket :). Det är fint.


ja det är skamligt, och inte verkar de som om de finns några planer på att byta ut dem heller :-X

Fredde

Citat från: homer skrivet 10 oktober 2011, 17:14:06 PM
ja det är skamligt, och inte verkar de som om de finns några planer på att byta ut dem heller :-X

Jodå, nu är detta på gång! ;)


Matte

Citat från: homer skrivet 10 oktober 2011, 17:14:06 PM
ja det är skamligt, och inte verkar de som om de finns några planer på att byta ut dem heller :-X

Inte ett ***** dugg har någon planer på det. Vi har klagat på samma sak i Jordbrogaraget som haft 3601-40 och 3673-77 i snart 24 månader. Flera förare har tom lagt in om C2 förslag på det och även jag. Men inget händer. Dom är helt verklningslösa på mörka vägar och borde tas bort istället om dom inte ska bytas. För då slipper tvättmaskinen vrida dom varje gång bussen tvättas. Sen borde man sätta ett stag som håller i armaturen eller skruva åt det lite hårdare redan från fabrik eller efterdras och sätta en båge över som äldre Volvo B10M hade med tak ljus. Har till och med kört flera som vrider sig av vinden eller vibrationer.