Nu börjas det... (SL)

Startat av 5783, 11 september 2011, 11:58:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Daniel S skrivet 11 september 2011, 19:02:53 PM
Det känns skönt att höra att jag är inte ensam om mina tankar. Jag åker trots allt buss 300+ dagar om året i SL-land så jag vet hur standarden ser ut. Det var inte längesedan jag åkte en B9SALE där släpet var jättekallt och framdelen var kall. Det här var en av de bussar som rullar på 19 ersättningen.

Förarna klagar om ACn inte fungerar ute. Dom kör knappt bussarna om ACn är trasig. Så dom är noggranna på att ACn fungerar på dessa vagnar.

Robert Brink

CitatFast dom Volvo-vagnarna du refererar till var ju inte nylevererade som blå till den linjen. De hade ju funnits i röd utgåva sen leverans (-97) innan dom lackerades blå. Var ju småsunkiga redan innan omlack. Ingen nylevererad blåbuss tillkom när 179 startade. Det blev bara omlackerade gamlingar dit.

Helt korrekt, jag som glömt av hur det låg till! Men jag blev ändå förvånad varför Råsta skulle ha Regionalstandard! Dom enda linjer som enligt mig behövde det(om man tänker på linjelängd) , var nattlinjerna. Men att köra "finbussarna" där var inte helt rätt...

//R

Ersa

Citat från: Robert Brink skrivet 12 september 2011, 03:30:13 AM
Helt korrekt, jag som glömt av hur det låg till! Men jag blev ändå förvånad varför Råsta skulle ha Regionalstandard! Dom enda linjer som enligt mig behövde det(om man tänker på linjelängd) , var nattlinjerna. Men att köra "finbussarna" där var inte helt rätt...

På Råstas blålinjer blev det inte helt opimala fordon, vilket många har diskuterat här innan. Där hade rentav rena låggolvare passat bättre än B9SALE i vissa fall.

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 11 september 2011, 23:19:43 PM
Har inte Västtrafik hårda kvalitetskontroller?
Tycker man ser dem lite varstans och kollar bussar.
Vore något för SL att ta efter...





Jo de kollar hur bussar ser ut och sen får bolagen tid att rätta till det och även i vissa fall viten.  Men det som de inte anmärker på står inte överst på listan att lagas ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 11 september 2011, 23:19:43 PM
Har inte Västtrafik hårda kvalitetskontroller?
Tycker man ser dem lite varstans och kollar bussar.
Vore något för SL att ta efter...

Även UL har regelbundna ut- och invändiga kontroller av "sina" bussar, även ute på ytterdepåerna.