Hjälp mig att identifiera denna plats (Autobahn från 30-talet)

Startat av Stefan Lindberg, 31 juli 2011, 17:00:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

Jag har precis varit en vecka i Polen och åkte via Trelleborg-Sassnitz och sedan Autobahn mot Stettin.
Någonstans längs vägen, antagligen i gränstrakterna söder om Stettin körde vi på denna sträcka med påtagligt skarvdunk.
Den lär enligt min far kallas "Hitlerstrasse" eftersom den varit orörd sedan 30-talet.

Jag kände igen vägen och vet att jag har sett bilder av den på nätet men kan inte hitta något när jag söker.
Dessutom vet jag inte ens riktigt var den ligger eller om den ligger i Tyskland eller Polen  ???


Stefan K

Vägmärkena är tyska så det är i Tyskland.
På A11 troligen 87 km från någon trafikplats nära Berlin av avståndsmärket att döma.

Fredde

Körde Rostock-Prag den 21 juli, men kan inte minnas just denna sträckan... Men visst, det var långa sträckor med "Skarv-vägar"...


Anders Noren

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 31 juli 2011, 17:00:55 PM
Jag har precis varit en vecka i Polen och åkte via Trelleborg-Sassnitz och sedan Autobahn mot Stettin.
Någonstans längs vägen, antagligen i gränstrakterna söder om Stettin körde vi på denna sträcka med påtagligt skarvdunk.
Den lär enligt min far kallas "Hitlerstrasse" eftersom den varit orörd sedan 30-talet.

Jag kände igen vägen och vet att jag har sett bilder av den på nätet men kan inte hitta något när jag söker.
Dessutom vet jag inte ens riktigt var den ligger eller om den ligger i Tyskland eller Polen  ???



Om ni körde från Sassnitz till Stettin och bara på motorväg, och skyltarna är tyska, så är bilden tagen någonstans mellan trafikplats Uckermark (där A20 ansluter till A11) och polska gränsen vid Stettin. I så fall stämmer 87 km från Berlin bra. A20 (Uckermark-Rostock-västerut) är nämligen nybyggd, så den ser inte ut så där.