tips på utflygts mål med bil

Startat av the0fiskis, 21 juli 2011, 12:54:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

vår familj tänkte åka ut på en bilutfylkt någonstands i rimligt radie runt stockholm
har ni några tips?
(kanske fel forum del)

Mikey

Vad gillar ni att se? Slott? Fordon? Byggnader? Djur? Utan någon mer info kan man ju i princip rekommendera vad som helst.

the0fiskis

Citat från: Mikey skrivet 21 juli 2011, 13:18:09 PM
Vad gillar ni att se? Slott? Fordon? Byggnader? Djur? Utan någon mer info kan man ju i princip rekommendera vad som helst.
natur slott, gärna fina vägar ochså  :)

Blue

Taxinge slott, tårtbuffe är perfekt utflyktsmat.

Skokloster har väl ett fordonsmuseum om man hellre vill åka norröver?
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Mikey

Skoklosters motormuseum har jag för mig man stängde/flyttade för ett antal år sedan. Men Sparreholms slott har en del, bland annat ett bilmuseum. Frågan är väl om det är öppet för allmänheten eller ej.

Mats Karlsson

- Mariefred med Gripsholms slott och museijärnvägen till Läggesta och Taxinge.
- Museispårvägen i Malmköping.
- Eskilstuna Zoo.
- Sala silvergruva.


Joakim Wahlberg

Citat från: Mikey skrivet 21 juli 2011, 14:28:11 PM
Skoklosters motormuseum har jag för mig man stängde/flyttade för ett antal år sedan. Men Sparreholms slott har en del, bland annat ett bilmuseum. Frågan är väl om det är öppet för allmänheten eller ej.
Enligt min morfar är det öppet för allmänheten.Taxinge slott (är riktigt fint där), ÖSlJ (museijärnvägen Mariefred-Läggesta-Taxinge) och MUMA (Museispårvägen Malmköping) rekommenderas varmt. Sparreholms slott är fint som det är också, om det skulle råka vara stängt.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)