Närstudie av Lathi Scala àla Thygessons Bussar 18

Startat av bjalle, 01 juni 2007, 22:58:02 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

bjalle

Till dessa lite annorlunda bilder så har Andreas Ljungqvist stått för inspiration. Tackar för det.
























Peter Andersson

#1
Är de alltid Oljeretarder på dessa bussar? Är de avgasbroms på sista steget precis som vanligt?

Har bara erfarenhet av denna sortens Retarder på bussar med manuell eller tiptronic växellåda. Inte på automatbussar

Jonas Sandqvist


bjalle

Tack Jonas!
Du får ta och tacka Andreas för inspirationen...Annars hade det aldrig blivit nåt

Peter Andersson


Marcus

Detta uppskattades mycket! Mycket fina bilder. Av inredningen att döma har man satsat lite extra på den här bussen?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Trevligt med lite "teknikbilder" som omväxling, tackar för dessa!
//Fredrik

Clabbe


Johan B

Sådannt här gillas. Interiörer och förarplatser är väldigt trevligt.

Andreas Ljungqvist

Härliga bilder Björn, blev hur bra som helst.. Gött mos enna..

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 02 juni 2007, 14:39:36 PM
Härliga bilder Björn, blev hur bra som helst.. Gött mos enna..

Tackar.
Men det är ju tack vare dig som de blev av

Andreas Ljungqvist

Citat från: Peter Andersson skrivet 01 juni 2007, 23:32:24 PM
Är de alltid Oljeretarder på dessa bussar? Är de avgasbroms på sista steget precis som vanligt?

Har bara erfarenhet av denna sortens Retarder på bussar med manuell eller tiptronic växellåda. Inte på automatbussar

Vi har Retarder på alla våra Scalor, funkar fint me automatlådan, kan dock bli lite knyck ibland då den även är kopplad till bromsen och denna funktion är väldigt känslig för hur hårt man trycker på pedalen.. Avgasbroms vet jag ej, men de tror jag inte..  

Andreas Ljungqvist

Citat från: Clabbe skrivet 02 juni 2007, 09:05:16 AM
Intressant placering av propellerfläkten

/C

Perfekt skulle jag vilja påstå.. Man kan välja att ha den på sig eller vispa runt luft bara framför sig..

tomsa

Måste även jag framföra mitt beröm o tack till fotografen!