Tidtabellen kommande period i Skåne

Startat av Jan, 01 juni 2007, 20:47:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Inte mycket nytt att komma med tycker jag.
I branschen 37 år

Cyklisten

Inte? Den nya linjen i Malmö, alla andra linjeförändringar... och glöm inte att sommartidtabellen finns pga. minskad turtäthet och inte bara för nyheternas skull.

Jan

De må så vara att det tillkommer en ny linjedragning i Malmö. Några turer tillkommer eller försvinner. Nu var det längesedan man gjorde något nytt, hur mycket av det kunderna skickar in och/eller hör av sig blir till verklighet?
I branschen 37 år

Cyklisten

Jag vet inte, men jag kan säga att jag är mycket upprörd pga. det nya sommarkortet. De säger att det blir bättre för resänerer men var och en som har läst matte i grundskolan inser att man förlorar över 70% restid, det kvittar ju att man får 2 ggr mer "tider" då de blir 3 timmar istället för 22.Förra sommarens sommarkort var mycket bättre, jag brukade ta bussen till jobbet (ca 7:00) för att sedan resa iväg efter jobbet (ca 12:00) och sedan tog jag bussar och tåg kors och tvärs i hela länet. Nu får man istället cykla till jobbet, ta bussen/tåget till en destination, stanna där så länge man vill, sedan åka tillbaka till Malmö (och förlora en extra "period" på kortet) till arbetsplatsen, ta cykeln hem från jobbet. Men som sagt, jag kommer inte köpa kortet i år.

Jan

tror nog att sommarkorten kommer minska i år, eftersom det inte är lika intressant som innan
I branschen 37 år

Andreas Ljungqvist

Men de e fortfarande billigt som attan pågar.. 8,30.-/resa..

Cyklisten

Billigt är det, men nu lönar det sig att åka någonstans och inte stanna mer än 1-2 timmar om man vill åka tillbaka på "samma credit", vill man resa runt hela dagen då får man räkna med att bli av med 3-4 "credits" med tanke på att då skulle jag ta bussen även till jobbet. Eller... det kanske blir bättre att köpa en vanlig engångsbiljett på morgonen och använda kortet efter arbetet.

bjalle

Sitter själv och grunnar på om jag ska köpa kortet i år

Andreas Ljungqvist

Citat från: Cyklisten skrivet 04 juni 2007, 01:15:45 AM
Billigt är det, men nu lönar det sig att åka någonstans och inte stanna mer än 1-2 timmar om man vill åka tillbaka på "samma credit", vill man resa runt hela dagen då får man räkna med att bli av med 3-4 "credits" med tanke på att då skulle jag ta bussen även till jobbet. Eller... det kanske blir bättre att köpa en vanlig engångsbiljett på morgonen och använda kortet efter arbetet.

Men ändå 8.30.-/resa  betänka att kontant maxtaxa är 84.- stadsbuss 12 eller 15.-