Lite SL bussar i Eskilstuna 2009

Startat av a32, 10 juni 2011, 18:58:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Hittade lite SL bussar på bussgaraget i Eskilstuna sommaren 2009...

Connex 4953 och 4952







Och en varmkörd lokaltrafikbuss....







/a32  ;)

Bussfanatikern

Den varmkörda bussen var Veolia 852 och drabbades av en motorbrand i decmber 2007.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussfanatikern skrivet 11 juni 2011, 01:02:36 AM
Den varmkörda bussen var Veolia 852 och drabbades av en motorbrand i decmber 2007.
Dessa ledade skokartonger har ju minskat i antal med tiden och likaså de flesta turkbussar har vinkat adjö.  Framöver kommer Eskilstunas bussar fortsättningsvis att bjuda på en blandad kompott men om jag inte missminner mig skulle andelen biogasfordon öka i samband med det nya avtalet som drar igång senare under året.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussfanatikern

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 12 juni 2011, 21:33:59 PM
Dessa ledade skokartonger har ju minskat i antal med tiden och likaså de flesta turkbussar har vinkat adjö.  Framöver kommer Eskilstunas bussar fortsättningsvis att bjuda på en blandad kompott men om jag inte missminner mig skulle andelen biogasfordon öka i samband med det nya avtalet som drar igång senare under året.

Ja två sådana "skokartonger" (836 och 847) gick ju till Göteborg förra året men dessa blir utan trafikuppgifter nu när Veolia lämnar ifrån sej 24:n till Nobina. En tredje (834) hamnade ju i Norrköping för två år sedan men om den fortfarande finns kvar där vet jag däremot inte. Av "turkburkarna" så det finns väl bara två stycken kvar i stan, 4009 och 4010? Deras urfader 4000, numera GS 99, rullar kvar här i Göteborg än idag. Den skulle dock ha sålts förra året men fick stanna kvar på grund av bussbrist.