Bättre begagnad buss i Borlänge

Startat av Wetjo, 03 juni 2011, 15:01:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Vi hälsar 5685 välkommen till Borlänge.
Nylackad står bussen på verkstaden för att få Fordonsdator o biljettmaskin istoppad.

Troligen försvinner någon av våra 51xx-vagnar...

1896

Hurra....  :D Det har jag efterlyst länge nu.

Walter

Citat från: Wetjo skrivet 03 juni 2011, 15:01:15 PM
Vi hälsar 5685 välkommen till Borlänge.
Nylackad står bussen på verkstaden för att få Fordonsdator o biljettmaskin istoppad.

Troligen försvinner någon av våra 51xx-vagnar...

En fd Halmstadsbuss, men har inte den hunnit med ett varv i Sörmland eller Örebro sedan dess?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Wetjo

Citat från: Walter skrivet 03 juni 2011, 16:48:45 PM
En fd Halmstadsbuss, men har inte den hunnit med ett varv i Sörmland eller Örebro sedan dess?

Det står Örebro i rutan vid barnvagnsplatsen...

j-a

Står regad på Nobina Falun enligt bilregistret ???

Wetjo

Citat från: j-a skrivet 03 juni 2011, 19:02:33 PM
Står regad på Nobina Falun enligt bilregistret ???

Är det en "spritbuss" då? Vi får se om jag har fel eller om den är felreggad?

j-a

Enligt SBH sidan är den dieseldriven iallafall :)

Bussmicke

Och det var den sist jag såg den..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

"Från den 14 Augusti införs en rad förändringar i Mora Tätortstabell, bland annat fördubblas trafiken Mora - Mora Lasarett i högtrafik", Citat från Dalatrafiks hemsida.

1896

Om det behövs en buss till i Mora, så kan man ju behålla 5685 i Borlänge, och skicka upp en 51-vagn till Mora....  ;)

Wetjo

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 juni 2011, 19:40:48 PM
Om det behövs en buss till i Mora, så kan man ju behålla 5685 i Borlänge, och skicka upp en 51-vagn till Mora....  ;)

5685 hamnade i Mora. Det kommer fler bussar till Borlänge under året. Det blir en annan tråd.

1896

Enligt Dalatrafiks hemsida kommer det att bli kvartstrafik Mora - Mora lasarett i högtrafik, + att linje 501 till Hånåkni delas upp i två linjer för att det ska gå snabbare, linje 505 till Hånåkni och 506 till Klockarhagen. Bör ju troligtvis innebära att det blir timtrafik på vardera linjen gissar jag.  :)

www.dalatrafik.se

j-a

Nu har även Nobina 5704 kommit till Borlänge,troligen från Umeå,har inte själv sett den än. :) Ser fram emot vintern då det dyker upp mer nytt ;)

RoggaBoy

Citat från: j-a skrivet 06 september 2011, 20:07:41 PM
Nu har även Nobina 5704 kommit till Borlänge,troligen från Umeå,har inte själv sett den än. :) Ser fram emot vintern då det dyker upp mer nytt ;)

Den kommer från Umeå, men trodde den skulle vara kvar längre.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!