Veckans insnöade...

Startat av Bussmicke, 28 maj 2011, 00:41:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

i Tyresö. De har ett gemensamt tema...



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 00:41:22 AM
De har ett gemensamt tema...

Chaufförernas gester? ;)

Tänkte först att det var nåt med numren att man skulle addera/subtrahera/multiplicera, men sen såg jag chaufförerna :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MrX

Vilken tråkig attityd vissa har, jag beklagar å mina kollegors vägnar. Men jag vinkade! Tyvärr verkade 0087 vara skåpmat då kameran aldrig riktades emot mig

Bussmicke

Var såg du mig? Trollbäcken, Bollmora eller gamla Tyresö?
Fotade 0087 på 815C kl. 17:49  i Gamla Tyresö men där vinkade ingen på bilden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 00:41:22 AM




Ursäkta frågan, men har den rullat i Nacka/Värmdö tidigare? :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Danne B.

Samma chaffis på båda bilderna eller är det två chaffisar med tråkigt beteende?

//Danne

a32

Samma sak som händer när man fotar en del förare från Råsta, antingen finger/sur min eller så far solgardinen ner till ratten illa kvickt  ::)
Jag brukar bara reagera enstaka tillfällen på snarlikt sätt när en del sk "fotografer" står där dom inte får stå, dvs mitt på spåret ute på banvallen.

Om jag är ute och kör bil så kan jag har svårt att förstå varför någon helt plötsligt skulle dyka upp och ta en bild på mig/min bil och kanske reagera på nåt sätt beroende på situationen men nu kör ju dessa ett allmänt transportmedel och det finns ju en del som är intresserade av bussnummer, bultplacering, ny eller gammal skylt etc  ;)
/a32   ;)

Zella

He he vilka tokstollar det finns.

Fredrik Klint

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 00:41:22 AM
i Tyresö. De har ett gemensamt tema...




Haha, skicka till Nobina Tyresö, blir månadens medarbetare  ;)

Susanne

Alla chaufförer kan väll reagera på olika sätt. Det är ju deras arbetsplats och hur kul är det att få en kamera uppkörd i nyllet varje gång man ska utföra sitt jobb.
Kontorsnissar skulle nog inte heller gilla att få kameran i fejan då de utför sitt jobb.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Susanne skrivet 28 maj 2011, 11:28:01 AM
Alla chaufförer kan väll reagera på olika sätt. Det är ju deras arbetsplats och hur kul är det att få en kamera uppkörd i nyllet varje gång man ska utföra sitt jobb.
Kontorsnissar skulle nog inte heller gilla att få kameran i fejan då de utför sitt jobb.

Som jag skrivit förut bryr jag mig inte om om någon fotograferar huset där jag jobbar även om jag råkar synas i fönstret.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Taunusch

Det var ju inte chauffören utan bussen som fotograferades.... men chauffören gjorde ett val som resulterade i att det blev just chauffören som blev själva poängen med bilden och inte bussen. Hade han inte velat ha fokus på sig hade bägge händerna på ratten varit ett avsevärt bättre val....

swedebear

Citat från: Taunusch skrivet 28 maj 2011, 11:43:48 AM
Det var ju inte chauffören utan bussen som fotograferades.... men chauffören gjorde ett val som resulterade i att det blev just chauffören som blev själva poängen med bilden och inte bussen. Hade han inte velat ha fokus på sig hade bägge händerna på ratten varit ett avsevärt bättre val....

Även om jag håller helt och hållet med dig så kan trots allt inte chauffören veta det....
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

mil

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 00:41:22 AM
i Tyresö. De har ett gemensamt tema...




Ser nästan ut som om denna chauffören håller fast ratten med underarmarna dvs inta att han pekar finger mot mick utan bara håller konstigt kanske svettiga händer