"Bussläpp" i Malmköping [5 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 12 maj 2011, 19:24:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

En snart tre veckor sen bildvisning kommer här! Den 25:e april deltog Museispårvägen Malmköping i Tågsläpp. Man visade även upp bussarna som fanns där, samt att det var lite aktivitet där. Skulle egentligen åkt hem efter arbetshelgen, men stannade och tog lite bilder :)


F.d Linjebuss 428 (och Molkom Buss AB) som ska rulla på Upplevelserundan i sommar.


H35 4545 kom helt plötsligt ned till Bussmuseet.


En bild på några av bussarna som finns i Bussmuseet, fick ingen bra bild där även trådbussen är med... Tyvärr! :( Men det blir säkert fler och bättre bilder på den från Landskrona snart :)


När jag kom ut igen hade H35an parkerat bredvid Sundqvist bussen.


Lite rörelse var det i alla fall!

Hoppas bilderna uppskattas,
//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Tommy H

Finns Hägglund-leden 0972 fortfarande kvar i Malmköping? Den stod väl där på 90-talet iallafall?
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Mathias Rickman

0972 står inte i MKP för tillfället men ska transporteras ner men dock inte för egen masikn.

Jared

Måste åka upp och kolla på dessa bussar!

Joakim Wahlberg

Citat från: Jared skrivet 13 maj 2011, 22:38:02 PM
Måste åka upp och kolla på dessa bussar!
Rekommenderar den 28:e maj för ett besök! Då kan du åka dem (dubbeldäckarna) på Ringlinjen i Malmköping! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)