Huvudmeny

Vardag i Kramfors

Startat av Ante, 01 juni 2007, 16:59:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

Lite vardagliga bilder från Kramfors.
Solen ville tyvärr inte hjälpa till så mycket idag.




Byberg & Nordin 18 påväg mot Sollefteå för att där påbörja Ybuss-tur ner till Stockholm.


Byberg & Nordin 25 påväg att hämta skolbarn vid Grämestaskolan


/A


Johan B

Citat från: Ante skrivet 01 juni 2007, 16:59:15 PM


Nog första gången jag ser en sådann här gamling med sidmonterad kylare. Trevliga bilder på trevliga bussar, 502:orna är fö personliga favoriter.

Muk

Trevligt!  :) tog ett tag innan jag såg skillnad på B&N 18 & 25. Kan beror på att man är lite dagen efter.  :-[

bjalle


Andreas Ljungqvist

Mycke snyggt.. Veolia'n ser rätt så sliten ut..


Esbjörn

Citat från: Johan B skrivet 02 juni 2007, 11:58:16 AM
Nog första gången jag ser en sådann här gamling med sidmonterad kylare. Trevliga bilder på trevliga bussar, 502:orna är fö personliga favoriter.

...men det där är ju en 301 och inte en 502.

/Esbjörn

Johan B

Citat från: Esbjörn skrivet 03 juni 2007, 10:54:21 AM
...men det där är ju en 301 och inte en 502.

/Esbjörn

Jo det vet jag, ser att jag formulerade mig otydligt. Refererade till övriga bilder, valde dock att ta bort dem ut citatet för att göra det hela mer scrollvänligt. Men det är inget större fel på en 301:a heller ;), diggar det mesta som rullat ur den fabriken ;D.

Ante

Citat från: Muk skrivet 02 juni 2007, 13:43:22 PM
Trevligt!  :) tog ett tag innan jag såg skillnad på B&N 18 & 25. Kan beror på att man är lite dagen efter.  :-[

Tackar för alla svar!

Ang. 18 och 25 så har jag själv problem med detta också :)
Framifrån kan man dock skilja på dem genom att 18 har fyra positionsljus medan 25:an bara har två.
25:an har också Hannover-skylt och har därmed ett lite annorlunda teckensnitt än alla de andra som har Mobitecskyltar.

/A

Johan B

Citat från: Ante skrivet 03 juni 2007, 22:08:04 PM
Tackar för alla svar!

Ang. 18 och 25 så har jag själv problem med detta också :)
Framifrån kan man dock skilja på dem genom att 18 har fyra positionsljus medan 25:an bara har två.
25:an har också Hannover-skylt och har därmed ett lite annorlunda teckensnitt än alla de andra som har Mobitecskyltar.

/A

Fler skillnader: 18 har ny högerspegel. 25 en lucka ovanför regplåten.