Huvudmeny

1 gammal Neoplan

Startat av Brollan, 08 maj 2011, 18:56:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

Karl-Erik Elofssons Buss AB 325, (KE:s Buss AB)





Möllers

Har denna fått ny lack har aldrig sätt denna busstypen i denna lacken för ?

Brollan

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 08 maj 2011, 18:58:01 PM
Har denna fått ny lack har aldrig sätt denna busstypen i denna lacken för ?

Orginallacken var gamla GL-färgerna.
http://www.savenfjord.nu/ke_325.JPG

Cyklisten

Oj, denna hade jag en dålig bild på, en av mina första bussbilder som togs med enkel analogkamera vinter 2001 ;) Bussen stod då parkerad på min skolgård i Malmö.


Niclas Rosenius


   Trevliga bilder.

   Kul att se att en sån gamling fortfarande rullar.

   //Niclas

Mats Karlsson

Snart 12 år och ca 70 000 mil på mätaren känns inte så farligt. Den bör hålla några mil till. Som jämförelse var jag på tur med en 14½ år gammal Setra i lördags med ca 100 000 mil på mätaren och med orörd motor. Den gick fint.

Niclas Rosenius

Citat från: Mats Karlsson skrivet 09 maj 2011, 11:04:19 AM
Snart 12 år och ca 70 000 mil på mätaren känns inte så farligt. Den bör hålla några mil till. Som jämförelse var jag på tur med en 14½ år gammal Setra i lördags med ca 100 000 mil på mätaren och med orörd motor. Den gick fint.

   Visserligen "bara" 13 år men det är inte många som rullar kvar av dom Transliner som såldes i Sverige.

   //Niclas

Mats Karlsson

#7
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 maj 2011, 11:33:02 AM
  Visserligen "bara" 13 år men det är inte många som rullar kvar av dom Transliner som såldes i Sverige.

  //Niclas
Du menar nog 12 år och inte 13, gissar jag. Nej, det är nog inte många Transliner som är kvar. Setra är nog mer långlivade. Jag träffade en bussförare i lördags som hade vägrat köra en ny Neoplan till Tyskland nu för ett tag sedan eftersom han inte ville bli stående på vägen med en trasig "Skruvoplan". Har ovannämnda Transliner avverkat en "resa" på 12 år så har den tydligen klarat sig bra eftersom den rullar kvar och dessutom är omlackad. Den tillhör nog inte de exemplar som kallas "Plockeplan" och "Garageplan", yttryck som en bussägare härom sistens delgav mig.

vraket

Citat från: Cyklisten skrivet 08 maj 2011, 19:33:13 PM
Oj, denna hade jag en dålig bild på, en av mina första bussbilder som togs med enkel analogkamera vinter 2001 ;) Bussen stod då parkerad på min skolgård i Malmö.



På Pauliskolan?

Ser lite konstigt ut, bussen är nästan inbackad i byggnaden.
Du vet inte varför den var där?

Cyklisten

Citat från: vraket skrivet 09 maj 2011, 12:16:54 PM
På Pauliskolan?

Ser lite konstigt ut, bussen är nästan inbackad i byggnaden.
Du vet inte varför den var där?

Visst, vid östra delen av C-huset. Minns inte riktigt, men det måste ju varit någon slags utflykt. Det var iaf inte min klass som skulle åka.