Författare Ämne: rabatt på diesel  (läst 6732 gånger)

rulle3

• Gäst
rabatt på diesel
« skrivet: 11 april 2011, 21:32:07 PM »
ja hur mycket rabatt på dieseln kan jag vänta mej på ett ungefär,,gör av med 25-30 kbm per år ,alltså på mack,företagarkort
« Senast ändrad: 11 april 2011, 22:47:27 PM av rulle3 »

Utloggad groenis

• Medlem
  • Antal inlägg: 1598
SV: rabatt på diesel
« Svar #1 skrivet: 12 april 2011, 00:39:23 AM »
Det bästa är att lyssna med oljebolagen,
Och om du har is i magen så kan du köra lite rävspel "typ att bolag A de ger 48 öre i rabatt kan bolag B toppa det med lite till i rabatt"

Med den kvantiteten som du beräknar så kan nog de flesta oljebolagen vilja ha dig som kund.
Kolla även vad du kan få i rabatt på eventuell kringservice typ olja,lampor,övrig förbrukning.

Lycka till

/Lennart

rulle3

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 april 2011, 21:16:29 PM »
ingen åkare som vågar berätta vad dom har för rabatt???hittils är såifa billigast

Utloggad groenis

• Medlem
  • Antal inlägg: 1598
« Svar #3 skrivet: 12 april 2011, 22:38:55 PM »
Min rabatt som jag hade hos det norska bolaget med "tårdroppe" i loggan gav mig 50 öre per liter.

Pressa dem bara det är du som har bollen inte dem de vill alla ha dig som kund.

/Lennart

Utloggad Skusty

• Medlem
  • Antal inlägg: 262
« Svar #4 skrivet: 13 april 2011, 18:52:31 PM »
ingen åkare som vågar berätta vad dom har för rabatt???hittils är såifa billigast
Vi har Såifa, Statoil och Shell, åkarn vill att vi helst använder Såifa då vi är i Sverige och Shell endast i nödfall, men jag hade helst använt Statoil som primär då de pumparna är lite lättare att hitta i.o.m. att Såifa oftast har sina pumpar ingömda i industriområden, medans Statoil oftast finns längs vägarna.

Utloggad Peter C

• Medlem
  • Antal inlägg: 1347
  • PÅKAB Borås
« Svar #5 skrivet: 13 april 2011, 21:07:12 PM »

Vi har kört med IDS/OKQ8 länge på Posten, sen bytte de helt hux flux till Statoil nu i Januari. Men åkeriet e väl såpass stort att de kan ordna till avtal.
IDS-stationerna är ju annars anpassade bra för lastbilar, och ofta fungerande vatten osv. så du kan putsa till bilen. Förutom Stigs Center där de sk. "cabotagechaufförerna" snor allt.

Utloggad mil

• Medlem
  • Antal inlägg: 558
« Svar #6 skrivet: 13 april 2011, 21:21:14 PM »
Vi har kört med IDS/OKQ8 länge på Posten, sen bytte de helt hux flux till Statoil nu i Januari. Men åkeriet e väl såpass stort att de kan ordna till avtal.
IDS-stationerna är ju annars anpassade bra för lastbilar, och ofta fungerande vatten osv. så du kan putsa till bilen. Förutom Stigs Center där de sk. "cabotagechaufförerna" snor allt.

Likadant torsvik har upphört med vatten luft etc pga stölder.

Vi i motala kör ännu med Okq8 samt ids