Författare Ämne: Lite nya vardagsbilder från mig.  (läst 7097 gånger)

Utloggad Skusty

• Medlem
  • Antal inlägg: 262
Lite nya vardagsbilder från mig.
« skrivet: 08 april 2011, 19:56:18 PM »
Howdy.

Tänkte bidrag med lite nya bilder från mig.  ;)

Nytvättat och fint.

Uppe i norr, mellan Storlien och Duved.

Mysigt, dioderna i kepsen ska bytas ut mot orangea sådana.

Skitlass! Usch, slapp iallafall lasta, hämtade denna på kombiterminalen i Oslo. (Lossar i Uppsala)

Extra knäcker med containrar åt min förra speditör, var varmt välkommen att köra extra då jag slog dem en signal (Jag måste ha gjort ett bra jobb?).

Morgongymnastik, man får jobba lite då man ska öppna dessa vagnar.

Bra lass, 500st mjölkburar till Bergen, lastat idag, handlastning.

Maffigt containerchassi i Södertälje hamn, fanns ett likadant ekipage brevid, båda hade ADR-gods, vad kan det vara i?

Hoppas ni gillar dem.  ;D

Snooze

• Gäst
SV: Lite nya vardagsbilder från mig.
« Svar #1 skrivet: 08 april 2011, 20:00:44 PM »
Alltid trevligt med bilder från vardagen med lite text till bilderna med!  :)

Utloggad PierreW

• Medlem
  • Antal inlägg: 320
« Svar #2 skrivet: 08 april 2011, 20:08:29 PM »
Alltid trevligt med bilder från vardagen med lite text till bilderna med!  :)

Plus en på den :)

En tanke om Containern på den brutale trailern, rent spontant känns det ganska idiotiskt att ställa den med dörrarna framåt.
Finns det nån speciell anledning till de eller har den dörrar i båda ändar kanske?

Utloggad Skusty

• Medlem
« Svar #3 skrivet: 08 april 2011, 20:09:21 PM »
Plus en på den :)

En tanke om Containern på den brutale trailern, rent spontant känns det ganska idiotiskt att ställa den med dörrarna framåt.
Finns det nån speciell anledning till de eller har den dörrar i båda ändar kanske?
Tackar till er två.  ;D

Antagligen lyfter de ner containern på marken, då spelar det ingen roll om hur containern står.  :)

Utloggad PierreW

• Medlem
  • Antal inlägg: 320
« Svar #4 skrivet: 08 april 2011, 20:13:35 PM »
Tackar till er två.  ;D

Antagligen lyfter de ner containern på marken, då spelar det ingen roll om hur containern står.  :)

De va inte riktigt de med lossning jag tänkte på utan mer detta ;) http://www.truckspills.com/concrete_block_spill.jpg

Utloggad Skusty

• Medlem
« Svar #5 skrivet: 08 april 2011, 20:14:35 PM »
De va inte riktigt de med lossning jag tänkte på utan mer detta ;) http://www.truckspills.com/concrete_block_spill.jpg
Aha, ja det är inget bekymmer, en sjöcontainer ska tåla 100% åt alla håll då den går på just, sjön.  ;)

KG

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 09 april 2011, 01:47:12 AM »
Äger du Scanian? Blir lite fundersam när du säger att du "knäcker extra" och sedan använder samma bil... Man knäcker väl inte extra om man är åkare bara för att man tar en annan körning?

Utloggad bussfan

• Medlem
  • Antal inlägg: 1026
« Svar #7 skrivet: 09 april 2011, 08:27:57 AM »
tänkte just på samma sak. annars gillas bilderna på din vardag
Bussfan=Eric Larsson

Utloggad SimonB

• Medlem
  • Antal inlägg: 1159
« Svar #8 skrivet: 09 april 2011, 10:58:00 AM »
Hur bar ni er åt för att lasta mejeriburarna i två våningar?
Lokföraraspirant på YH21 i Mjölby

Utloggad Skusty

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 09 april 2011, 11:29:50 AM »
Äger du Scanian? Blir lite fundersam när du säger att du "knäcker extra" och sedan använder samma bil... Man knäcker väl inte extra om man är åkare bara för att man tar en annan körning?
Nej, jag är anställd, men vi får fixa extra körningar ifall DHL inte har något (vi kan även vara lediga om vi vill, men att stå stilla i 1,5dagar känns lite värdelöst, men får jag en ställdag på t.ex. en Fredag brukar jag ta ledigt), åkaren som får pengarna och jag får ett litet + på lönespeccen för extra inkörda pengar.  :)

Hur bar ni er åt för att lasta mejeriburarna i två våningar?
Det var en hjullastare som lyfte upp burar 10st i taget, jag och en till kille matade på uppe på trailern, sedan efter några rader la vi upp plyfaskivor allt eftersom, när vi fyllt hela undre lagret så lyftes vi upp till andra våningen och stod på plyfaskivorna där vi sköt fram taket och sedan matade på som vanligt och drog spännband igenom burarna.

KG

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 09 april 2011, 18:02:55 PM »
Nej, jag är anställd, men vi får fixa extra körningar ifall DHL inte har något (vi kan även vara lediga om vi vill, men att stå stilla i 1,5dagar känns lite värdelöst, men får jag en ställdag på t.ex. en Fredag brukar jag ta ledigt), åkaren som får pengarna och jag får ett litet + på lönespeccen för extra inkörda pengar.  :)

Aha, då förstår jag.  :)