Azorerna: Liten bensinmack

Startat av Ersa, 22 september 2007, 13:22:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


Ja, själva byggnaden var faktiskt så liten som den ser ut. Här kan inga kunder komma in och tro att de ska kunna saker som korv och livsmedel. Byggnaden är mestadels till för personalen som tankar bilen åt dig. Några flaskor motorolja och bromsolja fanns det därinne dock.

Flera mackar kommer senare i denna tråd, då jag letat rätt på bilderna.

Niklas Bygdestam

Macken ser ju riktigt mysig ut. Är det rullsiffror på pumparna?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Visst var det rullsiffror. Tyvärr blev det inte en enda närbild på sådana.

Bengt Jönsson

Hade inte Mobil i Sverige sådana där "runda" pumpar de sista åren detta märke fanns i landet?

Men, har inte mackarna på Azorerna  "alternativbränsle" som etanol eller (bio)gas eller har detta påfund inte spridit sig ditut?

/Bengt

Ersa

Det fanns bensinpumpar "överallt", och även hyffsat gott om dieselpumpar.
Men inga andra bränslen. Iaf inte på de båda öar jag besökte, dvs Faial och Pico.

Niklas Bygdestam

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 22 september 2007, 16:32:07 PM
Hade inte Mobil i Sverige sådana där "runda" pumpar de sista åren detta märke fanns i landet?


Vissa hade åtminstone något liknande. I Uppsala vid Luthagsesplanaden finns en Hydro-mack som tidigare var Mobil. Macken ser idag ganska modern ut men har nog varit med åtminstone sedan 1960-talate, kanske längre, men har moderniserats under årens lopp. När jag var liten hade den macken pumpar som liknar de som finns på bilden. Tyvärr minns jag bara inte om det var rullsiffror på pumparna. Idag sitter det givetvis vanliga moderna pumpar på den macken istället
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Johan Hansson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 september 2007, 14:35:40 PM
Macken ser ju riktigt mysig ut. Är det rullsiffror på pumparna?

Håller helt med om att det var en lite mysig mack.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.