ovanlig väg avstänging

Startat av the0fiskis, 06 mars 2011, 18:04:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

när vi åkte bil på e4an(i onsdags) så plöstlig kom det 4 tma bilar (vägasistens typ) och stängde av vägen men inte så vi blev stånde utan dem körde långsamt (10-30km/h) för sen helt plöstlig försvinna lika fort dem kom

gillar mer deta sätt än att stänga av så det blir stånde köer för trafiken upplever jag kommer snabbare igång efter avstängen har upphört...  :P  vilket är det vanligaste sättet att stänga av vägar på?

Christer K

Kanske var en tung transport över en bro eller viadukt, händer ofta på E18/E20 genom Örebro då de kör större saker från ABB i Västerås. Även när dessa kommer från ABB i Ludvika på väg söder ut.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Andersson

Avstängning för sprängning vid Kista och vid Eugeniatunneln sker varje vardag 10.00 till 10.10 och 14.00-14.10.

Norrgående rullar dom långsamt från Järvakrog och upp mot Sörentorp så sprängningen är över när man är framme vid Kistamässan, sammasak norrgående vid Hornsberg rullar TMA bilarna på och rullar sakta ner mot Norrtull/Eugenia. Södergående rullar dom bara ut och stannar. Jag föredrar det sistnämda då jag spar körtid på det.

Peter C

Citat från: Andersson skrivet 06 mars 2011, 20:00:15 PM
Avstängning för sprängning vid Kista och vid Eugeniatunneln sker varje vardag 10.00 till 10.10 och 14.00-14.10.

Norrgående rullar dom långsamt från Järvakrog och upp mot Sörentorp så sprängningen är över när man är framme vid Kistamässan, sammasak norrgående vid Hornsberg rullar TMA bilarna på och rullar sakta ner mot Norrtull/Eugenia. Södergående rullar dom bara ut och stannar. Jag föredrar det sistnämda då jag spar körtid på det.

Ja, sakta rullande köer är en riktig mardröm om man har digital skrivare.

SimonB

Citat från: Peter C skrivet 07 mars 2011, 14:31:49 PM
Ja, sakta rullande köer är en riktig mardröm om man har digital skrivare.

Det är väl precis lika illa med en analog? Den registrerar ju körtid i vilket fall som helst.

Christer K

Citat från: SimonB skrivet 09 mars 2011, 00:13:42 AM
Det är väl precis lika illa med en analog? Den registrerar ju körtid i vilket fall som helst.

Den digitala tar mera tid än nödvändigt, i vanliga fall så kör jag en lastbil med digital färdskrivare. Denna tar 2 min körtid för att man startar bilen och kör ut ur garaget. Vad gör man öppnar dörrar, startar, kör ut, dra i handbromsen, går in låser och går runt byggnaden. Detta tar cirka 3 - 4 min på färdskrivaren står då två minuter körtid som var cirka 45 sek, 2 min annat arbete. Så blir det dit varje kortare stopp, mindre än 2 min och det bilr körtid.

När man rullar sakta, så spelar det ingen roll vilken typ av färdskrivare man har. Men vid korta stopp är det för J----- den stjäl min körtid.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Andersson

Citat från: Christer K skrivet 09 mars 2011, 07:24:44 AM
Den digitala tar mera tid än nödvändigt, i vanliga fall så kör jag en lastbil med digital färdskrivare. Denna tar 2 min körtid för att man startar bilen och kör ut ur garaget. Vad gör man öppnar dörrar, startar, kör ut, dra i handbromsen, går in låser och går runt byggnaden. Detta tar cirka 3 - 4 min på färdskrivaren står då två minuter körtid som var cirka 45 sek, 2 min annat arbete. Så blir det dit varje kortare stopp, mindre än 2 min och det bilr körtid.

När man rullar sakta, så spelar det ingen roll vilken typ av färdskrivare man har. Men vid korta stopp är det för J----- den stjäl min körtid.
/ Christer K

Precis! Och står man still i mindre än två minuter (tex när jag skall väga in eller ut på terminalen, 1 minut annat arbete) så räknar den körtid hela tiden. Rullar jag fram bilen 10 meter (4 sekunder körtid) för att lasta släpet blir det registrerat som 2 minuter körtid.