Orminge Centrum, Slussen, Stockholm Central och Södertälje. (12 bilder)

Startat av Gabi94, 04 februari 2011, 21:15:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 07 februari 2011, 18:42:16 PM
Den där 14-åringen var fan bra på att fota...

Inga större fel på de bilderna, nej. Där ligger man själv i lä ett par tre ljusår! :D

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 07 februari 2011, 19:06:59 PM
Inga större fel på de bilderna, nej. Där ligger man själv i lä ett par tre ljusår! :D



Ja jisses vad duktig den tösen är
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

JDS

Citat från: Jacob Almgren skrivet 07 februari 2011, 18:53:22 PM
Men i handboll och fotboll finns regler, och i Indien har man andra seder/lagar än i Sverige. Att säga att någons respons är rätt eller fel tycker jag är ungefär som att säga att någons åsikter är rätt eller fel. Varje enskild människa formar sin respons, liksom sina åsikter. Därför anser jag att det känns fel att säga rätt/fel respons.

Lika fel vore det väl i så fall att säga att någon har bra eller dåliga åsikter. Det där med regler är inte heller så knivskarpt som du vill framställa det. Men om man utgår från att somliga saker är fakta (till exempel att föräldrar bestämmer över vuxna barn, eller att de inte gör det, eller att en bild av god kvalitet bör vara skarp) så kan man utifrån detta rent logiskt härleda vad som är bra eller dåligt, eller för den delen rätt eller fel, i förhållande till dessa fakta. Om det är ett faktum att föräldrar bestämmer över sina vuxna barn, så är det fel av barnen att inte göra som föräldrarna säger till dem. Och om det är ett faktum att en bild av god kvalitet bör vara skarp, och någon säger "Kommentera gärna" så är kommentaren "Bra bild" inte ett särskilt bra sätt, många skulle nog rentav säga fel sätt, att berätta hur bilden klarar sig enligt denna norm (fast den kan förstås vara bra på något annat sätt).

Citat från: Jacob Almgren skrivet 07 februari 2011, 18:53:22 PM
Du glömde det sista...
"väl inte så hjälpsamt att börja propagera för systemkameror med stativ, det är liksom fel respons"

Den delen var inget som Ersa hade ifrågasatt, således kunde jag med gott samvete utesluta det i den vidare diskussionen. Jag anser inte att jag har förvrängt citatets innehåll på det sättet :)

Jacob

Citat från: JDS skrivet 07 februari 2011, 19:28:43 PM
Lika fel vore det väl i så fall att säga att någon har bra eller dåliga åsikter.

Nja, om jag t.ex håller med Reinfeldt i hans åsikter, så tycker ju jag att han har bra åsikter :P men jag förstår hur du menar.

Och angående citatet, jag skrev mitt innan ersa postade sitt "det var allmänt menat", så det kan vi stryka ett streck över :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!