Arbetsmiljöverket kriktar skarp kritik mot Nobina Nacka/Värmdö.

Startat av Carl Eric, 05 januari 2011, 11:06:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Enligt Radio Stockholm.

Arbetsmiljön för Nobina Nacka Värmdös bussförare är så utsatt att Arbetsmiljöverket hotar med vite på en halv miljon kronor om inte bussföretaget gör något åt saken innan den elfte februari.


Det rör sig tydligen om arbetstiderna men även om situationen i Slussen... Även fast jag gillar Nobina så tror jag inte att de kan göra någonting åt situationen i Slussen...  ::)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Magnus_J

såg nån notis i hjulet eller SL tidningen, dock ännu mindre informativt än första inlägget

the0fiskis


Ersa

Så det är tydligen till Arbetsmiljöverket förare ska vända sig till numera, hellre än sitt fackförbund? ::)
Men det är ju jättebra att det finns någon kraft som arbetar för att ordna bra rastlokaler för förarna, samt försöker få bort vägbulor på bussgator som skadar både förare och bussar. Utan Arbetsmiljöverket hade man väl aldrig fått bort de hemska bulorna i Täby kyrkby för några år sedan? SL:s rastlokaler i form av tillfälliga baracker vid Slussen är inte speciellt trevliga så de får SL gärna byta ut mot nya baracker som kan stå där tills Slussen är helt ombyggd. För det planeras väl rejält med utrymme i långsiktiga (ej tillfälliga) lokaler till förarna nu när man ska bygga om Slussen?

Arbetsmiljöverket är vidare välkomna till Uppsala för att titta på UL:s barackers skick. Där är ju t.o.m hela Bussgods tvåvåningshus byggt av tillfälliga baracker på höjden.

KG

Citat från: Ersa skrivet 05 januari 2011, 11:34:41 AM
Så det är tydligen till Arbetsmiljöverket förare ska vända sig till numera, hellre än sitt fackförbund? ::)

Eftersom bussförarna enbart har ett fackförbund att välja på så blir det ju så. I Uppland är det inte många som tycker om det arbete kommunal utför. Många jag pratat med tycker till och med att fackpampen är köpt av arbetsgivaren...