Egenmålade Bussar!

Startat av MissScania, 04 januari 2011, 22:19:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MissScania

Lägg Upp era Egna målade bussar.
denna tråd finns redan va?  har för mig det..
men i sådana fall får detta bli en ny tråd för tecknade bussar, med ögon o munnar ;)






Ögonen blev kanske för mycket på denna bild? 
men jag har börjat med en serie, men vet ej hur jag ska fortsätta med den:P detta är första delen :P


detta är en teckad buss också :P bara att detta är ett Frieri  till The Arks Turnébuss ;)





Gabi94

Snyggt ganska värkligt nästan, brukar oxå rita bussar.

hisen12


Gabi94

Snacka om att rita äkta bussar, dom är nästan värkliga.

Jacob

Några från mig:

Jacobs Bussresor 20, Setra s431DT.


Jacobs Bussresor 24 egengjord modell


KR-trafik 220 Mercedes Integro, lite sneda hjul, jag vet..


fd GUB 260 Neoplan n4021/3




GUB 220 MAN Lion's City, den mest misslyckade



Jobbar med en MAN Lion's Regio, får se om jag blir klar snart :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jacob

#5
Några teckningar från 2006 och bakåt. alla bussar är inte helt rätta men de liknar i alla fall lite :) teckningarna ligger på strykbrädan, därav det fula mönstret.

En SL-Merca, helt ritad ur huvudet


GUB 389, missade att fönstrena där bak höjs tidigare, se paintbilden på GUB 220, så ska det vara.


fd GUB 201


GUB 266


201 och 266 är gröna, men färgen har nästan försvunnit.

Har en drös med bussteckningar från 2001 eller 2002 och en på 102, men hittade ingen av dem för tillfället

Hittade däremot tre teckningar, varav en från 2003.

GUB 385, från 2003, blev rätt lyckad tycker jag, för att vara en 9-åring som ritat :P


fd GUB 021, fronten lite fel med tre strålkastare på varje sida där det ska vara två


GUB 156, fronten helt misslyckad, ska ej vara mellanrum mellan stötfångaren och lyktorna. Jag kan inte varit gammal när jag gjorde denna, troligen också 2003


//Jacob - som kan rita bättre nu! ;)
Särskrivning är en dödssynd!

hisen12

2 Till bussar, Scanian vart hyfsat bra i mitt tycke, den andra färdigställdes för typ 5 minuter sen (om den nu är klar så att säga, kan rita på mer, men då återkommer jag med ny bild isåfall)   =)




Mikey

Hoppas att mina bilder passar här.. Jag provade på att måla en buss i Sketchup förra året, men jag har mer eller mindre gett upp nu. Modellen är helt tagen ur huvudet, men är som synes bara halvfärdig. Jag undrar vad riktiga förare skulle säga om ergonomin på förarplatsen  ::) Någonstans på hårddisken finns även något som ska föreställa en CN113CLB.








bussfan

mikey:dina bilder e väldigt fina trots att de  e halvfärdiga.  undrar hur de skulle sett ut om de vart klara

MissScania

Här kommer andra delen i serien jag ritar :)
även denna tog några timmar att göra :)


Gabi94


MissScania




En till liten bild :D 
En buss som försöker fånga en Dieselpump.
ingen ide att fråga vart jag får iden att måla sånna bussar kommer ifrån för det vet inte äns jag själv :D

Möllers

Blev inte så nöjd med min buss men den dyger  :)




Kvarne

MissScania: Suverän serie! Du borde nästan skicka in den till exempelvis Keolis företags-tidning eller så....?
Riktigt rolig och supergulliga bussar!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

MissScania

haha Tack :)
Ja jag kanske får göra det, fast hur gör man? :P

har just nu lite Idétorka på hur serien ska fortsätta :P