Huvudmeny

Malå-Arvidsjaur

Startat av Magnus, 31 maj 2007, 17:12:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Norrbotten linje 24 Malå-Arvidsjaur har väl nyss blivit upphandlad? Vilka vann den och när är det trafikstart?

Patrik

Så Granbergs slapp köra den med sina coola gamla bussar?

LinusG

Vi fick behålla trafiken!
De gamla bussarna kommer att fortsätta gå fram tills nyleverans sker!
Så än finns det möjlighet att fota JON 808 samt PKH 223

//Linus

Patrik

Citat från: LinusG skrivet 31 maj 2007, 17:54:43 PM
Vi fick behålla trafiken!
De gamla bussarna kommer att fortsätta gå fram tills nyleverans sker!
Så än finns det möjlighet att fota JON 808 samt PKH 223

//Linus

Men det har man ju redan klarat av  ;)

Magnus

#4
Är det godsbussar eller vanliga? 9700 antar jag att dom nya är? :)

Ersa

Citat från: LinusG skrivet 31 maj 2007, 17:54:43 PM
Vi fick behålla trafiken!
De gamla bussarna kommer att fortsätta gå fram tills nyleverans sker!
Så än finns det möjlighet att fota JON 808 samt PKH 223

//Linus

Jag är ett sort fan av er f.d mörkgröna Inlandsexpress, med "älgstaketet" fram. Den såg man ofta i Östersund förr. Lägg gärna upp en bild på denna (idag blåa) buss senare.

Den enda andra bussen jag sett med trux-ramp är en Härjedalsbuss tillhörande... ja, vem var det nu? Thunells/Mohlins och/eller Danielssons? Även bilder på denna individ önskas!  ;D

LinusG

Jag ska försöka fixa en bild på vår buss 23 senare! Synd jag inte visste om denna önskan tidigare då jag var ut och körde denna en liten sväng idag!

Får man fråga vilken organisation som anmodade att man var  tvungen ta bort "staketet" ?!?

//Linus

Patrik

Men 23:an finns ju här:

LinusG

Citat från: Verspieder skrivet 31 maj 2007, 20:01:16 PM
Jag är ett sort fan av er f.d mörkgröna Inlandsexpress, med "älgstaketet" fram. Den såg man ofta i Östersund förr. Lägg gärna upp en bild på denna (idag blåa) buss senare.

Den enda andra bussen jag sett med trux-ramp är en Härjedalsbuss tillhörande... ja, vem var det nu? Thunells/Mohlins och/eller Danielssons? Även bilder på denna individ önskas!  ;D

Sen har väl även Arctic Buss i Malå en?   Har dock inte koll på vilket inv nr den kan tänkas ha.. Men någon annan kanske har bättre koll?

Patrik: Se där.. Där fanns den ju.. :)

Ersa

Citat från: LinusG skrivet 31 maj 2007, 21:10:04 PMFår man fråga vilken organisation som anmodade att man var  tvungen ta bort "staketet" ?!?

Det var väl en sån där "huvudman", om jag inte minns fel. Vi yngre gymnasieresenärer på 164:an hade inget emot staketet. Snarare tvärtom! Men det är ju inte resenärernas åsikter som räknas, tyvärr. Bussar i linjetrafik verkar nästan inte finnas för resenärernas skull, utan för huvudmännens skull.  >:(

Christian Ljunggren

Hej!

Mohlins AHR881 med  "älgstaket" vitlackerades efter påstötning från LHM, innan var det turkosgrönt.
Bussen brann sedermera upp vid Ramberget mellan Tännäs och Lossendammen på RV 84 och skrotades
därefter.

Mvh

Christian

Christian Ljunggren

Även Kälarne Buss har ett mindre "staket" i fronten på en av sina tvåaxliga Volvo/Carrus.
Rödlackerat som bussen.

Mvh

Christian

Ersa

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 02 juni 2007, 01:19:53 AM
Mohlins AHR881 med  "älgstaket" vitlackerades efter påstötning från LHM, innan var det turkosgrönt.
Bussen brann sedermera upp vid Ramberget mellan Tännäs och Lossendammen på RV 84 och skrotades
därefter.

Hann du fota av den?

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Ersa

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 02 juni 2007, 01:22:05 AM
Även Kälarne Buss har ett mindre "staket" i fronten på en av sina tvåaxliga Volvo/Carrus.
Rödlackerat som bussen.

Går Kälarnes bussar på trafik för huvudmannen i Västernorrland?