Huvudmeny

Mera Vällingby

Startat av Jimmy, 16 september 2007, 20:27:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
Eftersom svaren fullständigt haglar in angående min fråga om Vällingbyvägen/Årevägen så passar jag på att fråga om en annan väg i Vällingby.

Ångermannagatan har numera en nedlagd del mellan Multrågatans gamla anslutning och nuv Årevägen.
När blev den nedlagd och trafiken flyttad till "nya" Ångermannagatan på just det stället?

Mvh Jimmy

PS "Haglar" är att ta i, men ni ska veta att jag blir väldigt tacksam om ni kan svara på åtminstone i vilken månad som ändringarna inträffade.

Nico


Verkar inte vara så många som rör sig i de trakterna. Själv ser jag ju delvis detta som min del av stan då jag bodde i både Nälsta och på Solhöjden under ett flertal år under min uppväxt, men på senare tid så har jag inte återkommit så ofta. Visste inte ens om att en del av Vällingbyvägen blivit ändrad till Årevägen. Råstas linjer, 116 & 179, var ju inte heller 'drabbade' under ombyggnadenutan det var enbart Brommalinjerna 115, 118, 158 och 198 som hade stadigt omlagda körvägar. Googlade lite på Årevägen och Vällingby, men det enda jag direkt hittade var denna länk.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jimmy

Hej Nico och tack för lite respons!
Samma dokument som du länkar till har jag också hittat under mina googlanden.
Det finns en del annat skrivet på Stockholms stads hemsida, men inga direkta datum när ändringarna verkligen skedde.

Dock har en bekant tipsat om att Årevägsändringen troligen skedde i juni i år.
Ångermannagatans förskjutning har troligen genomförts under 2006.

Mvh
Jimmy