"Lokaltåg mot Johanneberg. Tag plats. Dörrarna stängs!"

Startat av JesperO, 27 november 2010, 23:12:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JesperO


GS 961 på Valand, idag den 27 november.

Det syns kanske lite dåligt på bilden, men bussen, som gick på linje 18, var skyltad "Tåg Göteborg". Det verkar som att Göteborgs Spårvägar hade lite problem med skyltningen på busslinjerna 18 & 19 idag. Jag mötte flera bussar idag skyltade bland annat "Tåg Göteborg", "Tjörnexpressen Göteborg".

//Jesper

Zella

Tur att det finns ytterhögtalare i sådana lägen så att man kan upplysa väntande passagerare...  ::)

Ersa

Citat från: JesperO skrivet 27 november 2010, 23:12:31 PM
Det verkar som att Göteborgs Spårvägar hade lite problem med skyltningen på busslinjerna 18 & 19 idag. Jag mötte flera bussar idag skyltade bland annat "Tåg Göteborg", "Tjörnexpressen Göteborg".

Är det operatören GS som äger skyltutrustningen? Inte huvudmannen Västtrafik?

olasand

En annan skyltning var "texp" som ju är snäppet underligare...

Skulle förövrigt tro att Västtrafik äger ITid-utrustningen som styr skyltarna...

Zella

Citat från: olasand skrivet 30 november 2010, 00:59:33 AM
En annan skyltning var "texp" som ju är snäppet underligare...

Skulle förövrigt tro att Västtrafik äger ITid-utrustningen som styr skyltarna...

Så är fallet... västtrafik regera över itid utrustningen.

Erling.L

Citat från: JesperO skrivet 27 november 2010, 23:12:31 PM



Det syns kanske lite dåligt på bilden, men bussen, som gick på linje 18, var skyltad "Tåg Göteborg". Det verkar som att Göteborgs Spårvägar hade lite problem med skyltningen på busslinjerna 18 & 19 idag. Jag mötte flera bussar idag skyltade bland annat "Tåg Göteborg", "Tjörnexpressen Göteborg".

//Jesper

En uppdatering av Aic2 som gått snett ny version kom ut på måndags morgonen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus