500 kr i böter för utebliven blinkers i rondell

Startat av Ersa, 16 november 2010, 23:34:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pickos

Citat från: Ersa skrivet 27 november 2010, 01:21:14 AM
Jo, någon gång har du väl tagit B-behörigheten? Utan den är det väl svårt att få C-behörigheten?

Här är en till som inte kört upp särskilt för B-kortet, det gjordes samtidigt för B och C i en Volvo F16. Jag gick transportgymnasium och vi hade dispens. Numera finns inte den möjligheten längre, eleverna måste ta B-kortet först.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Lusan

Citat från: Ersa skrivet 27 november 2010, 01:21:14 AM
Jo, någon gång har du väl tagit B-behörigheten? Utan den är det väl svårt att få C-behörigheten?

Nej, har aldrig kört upp för personbil och således aldrig tagit något B-körkort. Tog C på en gång och då fick man B automatiskt. Detta var när jag var bosatt i Österrike 1995 och några år framåt. Tog en 2 veckors snabb kurs och man började direkt med C-kortsbehörighet. Körde lastbil redan på 2:a körlektionen. Körning fm, teori em sedan avslut med 1h C teori. På fredagen vecka 2 var det prov. Fm var teori som bestod av två st muntliga delar och em var uppkörning. Minns att jag hade en kille med mig som körde upp för 2:a gången.

Ersa


Blue

Citat från: Pickos skrivet 27 november 2010, 11:47:25 AM
Här är en till som inte kört upp särskilt för B-kortet, det gjordes samtidigt för B och C i en Volvo F16. Jag gick transportgymnasium och vi hade dispens. Numera finns inte den möjligheten längre, eleverna måste ta B-kortet först.

Jag också!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)