Genmäle om listor

Startat av bilomnibussen, 08 oktober 2010, 17:11:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bilomnibussen

Det anses otillbörligt att på detta forum hänga ut företag som bryter mot rimliga regler och uppfattningar om vad som kan accepteras. Ja, sanningen kan vara obehaglig för vissa, men sanning är det likafullt. Kan en ansvarig utgivare brännmärkas för att publicera sanningar? I paritet med detta föreslår jag nu att ärade medskribenter här slutar skriva skit om bussförare både som yrkeskår och enskilda. Det är precis samma sak, eller värre, eftersom vi som grupp emellanåt får ta skit från folk med apart tänkande utan att det finns fog för det.
Mvh Jan G

Fredde

Citat från: bilomnibussen skrivet 08 oktober 2010, 17:11:45 PM
Det anses otillbörligt att på detta forum hänga ut företag som bryter mot rimliga regler och uppfattningar om vad som kan accepteras. Ja, sanningen kan vara obehaglig för vissa, men sanning är det likafullt. Kan en ansvarig utgivare brännmärkas för att publicera sanningar? I paritet med detta föreslår jag nu att ärade medskribenter här slutar skriva skit om bussförare både som yrkeskår och enskilda. Det är precis samma sak, eller värre, eftersom vi som grupp emellanåt får ta skit från folk med apart tänkande utan att det finns fog för det.
Mvh Jan G

Jag förstår inte riktigt din målsättning... Har du hunnit jobba åt alla de företag du skriver om i dina inlägg? Det är högst oseriöst att ge sig på sådant om du inte har en egen erfarenhet som anställd inom de företag du nämner.

Att klanka ner på företag genom hörsägnen, snack "på stan" etc. är ju knappast till god grund för dylika påståenden.


Jan

Jag jobbar för Nobina Norra Skåne, jag känner inte alls igen ditt resonomang om att inte få tala och tycka. Vi har högt i tak och arbetar efter attge kunderna kvalliteé. Detta belönas vi också med att få högsta betyg av Skånetrafiken i den senaste utvärdingen dvs 5 av 5. Vi arbetar och genomför enligt de regler som gäller.
I branschen 37 år

bilomnibussen

Om ni läste vad jag skrev tidigare. Den här tråden skulle inte handla om enskilda företag. Det skulle handla om rätten att förmedla vad som bevisligen är sant. Vad gäller de tidigare uthängda företagen är det väl belagt av såväl tidigare arbetskamrater som i artiklar där folk jag känner har figurerat och uttalat sig. Jag betackar mig för att bli beskylld för att vidarebefordra "snack på stan". Det sker inte. Om en enhet i ett storföretag fungerar bra på en viss ort trots den allmänna policyn i företaget som helhet är det bara att gratulera.
Mvh Jan G

admin


Citat från: bilomnibussen skrivet 08 oktober 2010, 17:11:45 PMDet anses otillbörligt att på detta forum hänga ut företag som bryter mot rimliga regler och uppfattningar om vad som kan accepteras. Ja, sanningen kan vara obehaglig för vissa, men sanning är det likafullt. Kan en ansvarig utgivare brännmärkas för att publicera sanningar?  

Diskussioner kommer och fortgår. Yrkesförare som yrkesgrupp är sedan alltid en grupp som dels har allmänhetens ögon på sig och dels är ett omtyckt trätoämne hos menigheten och det är nog något vi får leva med.

Vad gäller att 'hänga ut företag' mm. så är det mycket en subjektivt baserad tolkningsfråga om vad som nu är sant, rimligt osv. Att ett forum som detta, som lyder under lagen (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor, sedan har en ansvarig utgivare är något som vi får ta hänsyn till och det ligger inte i någons intresse att få på sig en förtalsstämning för att vissa deltagare har tolkat något på ett visst vis.

Om nu någon dock anser att de vill hänga ut vissa företag så är det, vilket redan påpekats, fritt fram att göra det på en egen hemsida eller blogg och då därmed även själv ta ansvaret för det som publiceras där. I övrigt så poängteras återigen att har man synpunkter på forumets skötsel etc. så ta detta via pm eller lägg in en motion till SvOf i samband med årsstämman. Även denna tråd låses härmed.