"Ny" Umeåbuss(Nobina) i krock

Startat av Greger Larsson, 10 september 2010, 21:33:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: virtual1 skrivet 10 september 2010, 23:02:31 PM
4987 användes tidigare i somras med, är den skrotad nu?

Har sett den i trafik även efter semestern om jag inte är helt fel ute.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 10 september 2010, 22:58:41 PM
Oj, då har Nobinas förare de bättre med personalfordon, och ändå klagar förarna fast antalet bussar/förare har väl också ökat sedan Polarbusstiden?

Klagomålen förstår (om jag förstått det rätt) mest över att det du själv skriver om, dvs att förarnas lön klipps när de stiger av sin sista buss på Vasaplan, och därefter kan det ta uppåt en halvtimme innan de "stämplat ut" från garaget på Västerslätt. Denna tid vill de ha betalt för, och precis samma stridsfråga finns ju på t.ex Busslink i Stockholm där förarna kan sluta sina pass långt från den depå där de började, och oftast har sin bil.

Själv var (och är) jag mest kritisk mot att man inte åter kan låta alla 7:or gå ända till bussgaraget. Inte bara för att Nobina skulle kunna spara in på personaltransporter, utan även för vanliga resenärers skull. Hittegodsavdelningen ligger ju t.ex på bussgaraget, men till detta garage går inga busslinjer under hittegodsavdelningens öppettider. Varför allt hittegods hamnar på Västerlätt beror på tydliga order från huvudmannen som inte vill ha ansvaret för sånt. Nästan allt ansvar ska ju helst ligga enbart på trafikutövaren, enligt Västerbottnisk tradition... ::)