Huvudmeny

En fin viting mfl

Startat av a32, 04 september 2010, 15:44:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Denna fina vita svenskreggade buss sågs i Alvik för några veckor sedan, den var där några dagar.




Och så träffade jag på denna norrman idag..










Sen några brommabussar..


Nobina 7200 vid vändslingan Johannesfred




/a32   ;)

Bussmicke

Citat från: a32 skrivet 04 september 2010, 15:44:25 PM


Nobina 7200 vid vändslingan Johannesfred

Jaha, inga Boggibussar runt Alvik var det nån som sa här, tydligen stämde det inte...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mange_buss

Citat från: Bussmiicke skrivet 04 september 2010, 23:02:47 PM
Jaha, inga Boggibussar runt Alvik var det nån som sa här, tydligen stämde det inte...

Tänkte precis samma tanke...

Inlåning?

Andreas

Det är väl inte så konstigt egentligen... eller finns det några särskilda regler uppsatta för vilka bussar som får förekomma på vilka linjer?

Som ett slags svar till Mange_buss fråga, så körs samtliga linjer vid Alvik av Nobina Lunda, dvs. precis som med bussarna i exempelvis Spånga, Bromma, Vällingby och lokalt i Hässelby. Det rör sig inte om några inlånade bussar, utan är bussar som i praktiken utan krux skulle kunna rulla där.  ;)

Samtidigt så känns det bra att man väljer att ha boggievagnar även på Alviklinjerna, där exempelvis 110an eller 112an känns som två kandidater som är i behov av att större bussar tursätts där, med tanke på vart de går, dvs. Bromma Flygplats resp. Spånga via Sundbyberg och Bromsten m.m. Än har jag inte sett någon på 119, men det kanske dyker upp i framtiden där med. Nu åker jag inte särskilt mycket med dessa linjer, så jag skall inte säga för mycket, utan bara en gissning just angående just linjesträckningarna för t.ex. dessa två linjer.

a32

Citat från: Bussmiicke skrivet 04 september 2010, 23:02:47 PM
Jaha, inga Boggibussar runt Alvik var det nån som sa här, tydligen stämde det inte...

I ett par veckor nu så har det körts boggi på linje 114 Alvik-Minneberg-Alvik som om någon linje har rätt trånga passager.
/a32  ;)

Mange_buss

Citat från: Andy91 skrivet 05 september 2010, 00:46:05 AM
Det är väl inte så konstigt egentligen... eller finns det några särskilda regler uppsatta för vilka bussar som får förekomma på vilka linjer?

Som ett slags svar till Mange_buss fråga, så körs samtliga linjer vid Alvik av Nobina Lunda, dvs. precis som med bussarna i exempelvis Spånga, Bromma, Vällingby och lokalt i Hässelby. Det rör sig inte om några inlånade bussar, utan är bussar som i praktiken utan krux skulle kunna rulla där.  ;)

Samtidigt så känns det bra att man väljer att ha boggievagnar även på Alviklinjerna, där exempelvis 110an eller 112an känns som två kandidater som är i behov av att större bussar tursätts där, med tanke på vart de går, dvs. Bromma Flygplats resp. Spånga via Sundbyberg och Bromsten m.m. Än har jag inte sett någon på 119, men det kanske dyker upp i framtiden där med. Nu åker jag inte särskilt mycket med dessa linjer, så jag skall inte säga för mycket, utan bara en gissning just angående just linjesträckningarna för t.ex. dessa två linjer.

Inlåning var väl kanske lite fel ord av mig, men jag tänkte väl kanske att denna (7200) hade hoppat in som reserv för en Citaro eller Volvo som normalt skulle trafikera turen, typ pga trasig buss eller något... Att Lunda kör i hela regionen vet jag...  :)