Nylackat och nyinflyttat i Gnesta [Bilder]

Startat av Jonathan W, 19 augusti 2010, 08:40:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Andreas

Det här var riktigt trevliga bilder! Skall bli skönt att få in lite mer snygga bussar till Roslagstrafiken, som ett kompliment till de annars snart dominerande Omnilinkarna och B9Sarna. Tummen upp för fler snygga Säffle! ^^ Dessutom hade jag inte hajat att fler normalgolvsleder var att vänta, en dröm som jag dock hade gått och väntat på skulle gå i uppfyllelse och det ser ut som att det har gjort det i och med 1265s röda skinande lack. Mumma!   :D

Bild 2 var även den lite extra intressant, då du fick med SL-möte i ett annat län. Förtydligande: SL-pendeltåg, numera SL-buss men på LT Sörmland-linje, samt att bilden är tagen i Sörmland.  ;D

Ted Selander

Citat från: Andy91 skrivet 19 augusti 2010, 09:33:37 AM
---  Dessutom hade jag inte hajat att fler normalgolvsleder var att vänta, en dröm som jag dock hade gått och väntat på skulle gå i uppfyllelse och det ser ut som att det har gjort det i och med 1265s röda skinande lack. Mumma!   :D
---

Jodå, 1255-67 kommer till Handen vartefter. Under september ska alla hunnit SL-anpassats. Linje 840 är ett hett tips för trafikeringen.

/Ted

Jonas Strömblad

Citat från: Ted S skrivet 19 augusti 2010, 11:01:04 AM
Jodå, 1255-67 kommer till Handen vartefter. Under september ska alla hunnit SL-anpassats. Linje 840 är ett hett tips för trafikeringen.
/Ted

Men vaf-n...
Jag kör ju inte i Handen  ;)
/J

Ersa

Kul med blädderskylten i rutan som gör det hela ännu mer Sörmländskt.  :)

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 19 augusti 2010, 11:01:04 AM
Jodå, 1255-67 kommer till Handen vartefter. Under september ska alla hunnit SL-anpassats. Linje 840 är ett hett tips för trafikeringen.

/Ted

Spännande! Blir Handens B12:or i 56-serien kvar eller flyttas de norrut?

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 19 augusti 2010, 12:24:29 PM
Kul med blädderskylten i rutan som gör det hela ännu mer Sörmländskt.  :)

Jo. Vad gör man inte när det inte går att skylta Sörmands linjer på buss-pcn :P. Jag fick rita en egen lapp med linjenr då ledningen inte hade plockat fram dessa blädderblock. :P

Ersa

Citat från: Jim skrivet 19 augusti 2010, 13:06:21 PM
Jo. Vad gör man inte när det inte går att skylta Sörmands linjer på buss-pcn :P. Jag fick rita en egen lapp med linjenr då ledningen inte hade plockat fram dessa blädderblock. :P

Blädderblocken är bra grejer, men det gäller att vara mer rädd om dem. Jag har två st här hemma jag hittat i Hölö. De har därefter fått tjänstgöra i bl.a Roslagen vid tillfälliga PC-haverier. :)

Jonathan W

Citat från: Andy91 skrivet 19 augusti 2010, 09:33:37 AM
Det här var riktigt trevliga bilder! Skall bli skönt att få in lite mer snygga bussar till Roslagstrafiken, som ett kompliment till de annars snart dominerande Omnilinkarna och B9Sarna. Tummen upp för fler snygga Säffle! ^^ Dessutom hade jag inte hajat att fler normalgolvsleder var att vänta, en dröm som jag dock hade gått och väntat på skulle gå i uppfyllelse och det ser ut som att det har gjort det i och med 1265s röda skinande lack. Mumma!   :D

Bild 2 var även den lite extra intressant, då du fick med SL-möte i ett annat län. Förtydligande: SL-pendeltåg, numera SL-buss men på LT Sörmland-linje, samt att bilden är tagen i Sörmland.  ;D
Tack, det var bara en ren slump att tåget kom med i bakgrunden  ;)

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 19 augusti 2010, 12:29:21 PM
Spännande! Blir Handens B12:or i 56-serien kvar eller flyttas de norrut?

De flyttas till Norrort, till tröst för vissa tigerhjärtan!

/Ted

Bussmicke

Varför ersätta en busstyp med en likadan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 19 augusti 2010, 18:46:33 PM
Varför ersätta en busstyp med en likadan?

Åldersskäl, det skiljer tre år. Det finns ofta en tanke bakom alla flyttar, även om antalet parametrar att ta hänsyn till kan bli besvärande många!

/Ted

Fredrik Klint

Med de nyare vagnarna från Lidingö, lär det inte bli så många CN113 kvar i Handen...?

Leo

Så då kanske man får åka med 1255-1267 på Handens linje 865 mellan Skärholmen, Huddinge och Handenterminalen.

Mumma!  ;)

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D