Huvudmeny

Röd 1212

Startat av Anders Lundén, 27 juli 2010, 17:33:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Ja de jag mena. Var placerade i Örebro. Hade Manuell Låda m.m. Å ja de var väl satta i trafik någon gång kring 89-91. Har dock inga exakta datum tillgängliga. 8) /Birger Kumla.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 11 augusti 2010, 00:25:34 AM
Just ja dom ja, han skrev inte att det var de han avsåg.
Inte lätt att veta.

Det var dom jag menade när jag skrev. Och som bisquit svarade på.

Mattiasli001

Citat från: Anders Lundén skrivet 10 augusti 2010, 22:00:59 PM
1210-1212 tänkta för Ljusterö. Dessa tre har I-shift-låda.

Yes de är dom och dom har i-shift men dom är spärrade så det inte går att växla manuellt

Alex Ljusteröbon

Citat från: Mattiasli001 skrivet 12 augusti 2010, 17:32:14 PM
Yes de är dom och dom har i-shift men dom är spärrade så det inte går att växla manuellt

När kommer dom då?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mattiasli001

Ingen aning men 2 av 3 ordinarie chafförer har semster så dom väntar nog tills dom kommer tillbaka och dom måste få utbildning på dom

Mattiasli001

Nu står alla bussarna på Täby rampen

Magnus_J

de kommer nog till Ljusterö inom den närmsta veckan om de inte redan är där

bisquit

Hur stort är Ljusterö garaget?

Alex Ljusteröbon

Citat från: bisquit skrivet 14 augusti 2010, 09:50:50 AM
Hur stort är Ljusterö garaget?

Det står 3 bussar här ute. Så det är inte stort ;)
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

bisquit

Jaha okej! Och alla har sin egen buss då?

Alex Ljusteröbon

Nej. Det finns 4 chaförrer o alla kör alla bussarna. 1 går på vid 20 över 5 på moron o kör första turen halv 6. Den andra går på vid tio i 6 o kör andra turen vid 6 o den tredje går på vid tjugo i 7 o kör den 3 turen mot danderyd tio i 7. Sen går den sista på vid halv 2 på dan. Och han kör då 2 turer från Ljusteröskola en tio i 2 o en tjugo i 3. Ner mot linanäs via tranvik. Sen kör han 15:35 turen mot åkersberga. Sen kör han runt på lite lokal linjer där inne. Innan han tar sista turen mot ljusterö vid 21:00 tror jag den går. Sen är han i linanäs vid 22:10 o går av sitt pass. Så det är ett ganska specielt garage ;).
Dom som kör morgon turerna kör lite lokal trafik i danderyd en stund på morgonen innan dom kör ut igen till ljusterö
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

bisquit

Okej kul. Men då lokaltrafik med det egna garaget:s bussar.
Skulle vara skoj att få jobba på ett så litet garage :p

Alex Ljusteröbon

Japp. Men lite enformigt att köra samma linjer o tider. Me 3 veckors mellan rum bara
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mattiasli001

Nu är alla här :D 1210 1211 1212 ska ta bilder snart :D men den ena ska in på värksta förr att de är ngra plas saker som sitter löst men de är ju som en piss i mississpipi xD

Mikael Ringmarck

Nu har jag inte läst alla inlägg i den här tråden så jag ber om ursäkt om det redan är nämnt: Ytterligare 9 st boggivagnar ska tydligen placeras i Täby. Undrar vilka linjer de kan tänkas dyka upp på? 601V/H?  8)