De nya linkarna till Bromma

Startat av Mikael Ringmarck, 12 juli 2010, 12:16:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Tack för den trevliga bilden! Förra veckan stod dessa bussar uppställda i Vällingbydepån.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas

Strax innan 2 på eftermiddagen då jag befann mig vid Spånga, så kunde man se så många som 3 stycken samtidigt (många o många, men ja, någorlunda iaf :P). Därefter rasslade det in ytterligare några. Här är de tre som jag fick på bild:


Fotad från utebordet vid gatugrillen.  ;D


En av flera bussar som var ute på linje 117.



samt den buss som jag tog en liten provtur med. Trångt var det, men om jag korsade mina ben strax ovanför fötterna och sedan placerade de under min stol, så gick det bra. Alla fönster som gick att öppna var öppna, så det var rätt ok med luft där inne, trots att dessa inte verkar ha någon AC installerad.  ;)





Johan B

Citat från: Andy91 skrivet 23 augusti 2010, 19:25:33 PM

Alla fönster som gick att öppna var öppna, så det var rätt ok med luft där inne, trots att dessa inte verkar ha någon AC installerad.  ;)


Förar-AC finns.

Andreas

Skämt o sido, det är tur att iaf en person i bussen inte drabbas av värmeslag om en rejäl värmebölja kommer uppstå...  ;D Men föraren har högst prioritet i bussen, den som kör måste hålla sig alert. 

Leo

Synd att inte dioderna på skyltskåpen är gröna. Rött och orange är ingen bra kombination, det skär sig.

Johan B

Citat från: Andy91 skrivet 23 augusti 2010, 20:34:34 PM
Skämt o sido, det är tur att iaf en person i bussen inte drabbas av värmeslag om en rejäl värmebölja kommer uppstå...  ;D Men föraren har högst prioritet i bussen, den som kör måste hålla sig alert. 

Hur mycket det lilla aggregatet hjälper och hur länge det fungerar när det hela tiden matas med varmluft från passagerarutrymmet där fönster och luckor står öppna kan man ju fråga sig. Kan ju vara skönt med kallblås en stund men att sitta i konstant kalldrag för att kyla hela tiden måste matas på är ju inte heller särskilt nyttigt. Menar inte att föraren inte ska ha AC, däremot tycker jag att allt annat än full-AC är rena skämtet år 2010.

Bussmicke

Vilka är blå resp röda i Tyresö?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: bussfan skrivet 15 juli 2010, 21:25:08 PM
till någon här som vet om det går att få dieselmotor i dessa omnilinkar

Det är inga problem att få.
I branschen 37 år

virtual1

Citat från: Leo skrivet 23 augusti 2010, 20:40:34 PM
Synd att inte dioderna på skyltskåpen är gröna. Rött och orange är ingen bra kombination, det skär sig.

Gröna diodskyltar på bussar undrar jag om jag nånsin sett nånstans i världen?! Förekommer säkert, men är knappast vanligt...

Bussmicke

Det finns, minns inte var jag sett det nu bara
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Bussmiicke skrivet 06 september 2010, 17:03:04 PM
Det finns, minns inte var jag sett det nu bara
Tips: SLBuss H23/Busslink 4260 alias Swebus 1759 har jag för mig att det var!

JDS

Citat från: Leo skrivet 23 augusti 2010, 20:40:34 PM
Synd att inte dioderna på skyltskåpen är gröna. Rött och orange är ingen bra kombination, det skär sig.

Öh? Rött och grönt skär sig femton gånger värre! Jag är glad att de inte är gröna (fast de hade hellre fått vara gula).