Huvudmeny

Swebus Skutskär?

Startat av Konduktören, 30 maj 2007, 18:13:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Konduktören


Jag håller på att ta busskort nu, och efter sommarens snurrande åt Busslink på Söderhallen så ska jag fortsätta plugga här hemma i Gävle.. Men då kan jag ju inte låta
bli att extraknäcka med att köra nån gång då och då.

Så självklart har jag letat upp vilka garage det finns nära här där jag kan tänka mig att
köra. Dock uppstod några frågor.

1. Swebus i Skutskär, nära Gävle men har dom turer på linje 832 till Östhammar och kör dom några turer till Uppsala? Eller blir jag fast att köra mellan Älvkarleby och Gävle? :-\

2. Swebus i Sandviken, men har dom öppnat ett garage i Hofors nu igen när det blir lokaltrafik där igen efter fler års uppehåll?

3. Ev Swebus i Gävle, men gärna inte då jag inte vill köra alla mina nära o kära till o från
skola o hem o affär hela tiden  :) Men...det kanske finns andra bolag här in the crocs som söker förare?

Konduktören


Peter Ödén kanske har kontroll på vilka linjer som tillhör trafikområde Skutskär? Eller nån annan?

Marcus Li


gubben

Swebus Skutskär har många körningar...
Dom har 830/31 836 821 men mest är det förståss 838:or fast dom har som hela Uppland rätt risig vagnpark och dålig samt en skithög som trafikchef:-) Satsa på Gävle istället

Ersa

Citat från: gubben skrivet 01 juni 2007, 18:55:45 PM
Swebus Skutskär har många körningar...
Dom har 830/31 836 821 men mest är det förståss 838:or fast dom har som hela Uppland rätt risig vagnpark och dålig samt en skithög som trafikchef:-) Satsa på Gävle istället

Ett område för KR Trafik att ta över med splitternya gula bussar framöver?  ;)

gubben

Tror KR tar över om det frotsätter som det gör nu....Swebus byter bussar i väldigt långsamt tempo noll underhåll vilket gör att dom blir risga fort...Nerförhandlad garantitid för sänka priserna, Swebus ser bara till att bussen rullar, skicket bryr man sej om...
Om ex.vis en bakaxel låter illa så tar man inte in bussen för översyn, den rullar ju:-)
KR har gjort precis tvärtom förhandlat till sej extra lång garanti och ett motto att säljabussen när den är 5-6 år, på detta sätt får man skapligt för bussen också....samt att man håller fräsh vagnpark