0069 på 433C idag...

Startat av Carl Eric, 28 juni 2010, 21:52:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...som det har konstaterats tidigare så kör Nobina ibland med 0069 när 6029 (godsbussen) av någon anledningar är på serivce. 0069 har gått på 433C i ett antal dagar nu...



Nu så testar jag även en ny bildstorlek.Vilken storlek anser ni är idealisk?

Tack på förhand!

MVH Calken

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Denna blev inte lyckad, storleken kanske men bilden ser hoptryckt ut.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juni 2010, 21:56:54 PM
Denna blev inte lyckad, storleken kanske men bilden ser hoptryckt ut.

Ja, vilken storlek brukar du använda?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

det är nog inte storlkenken...
har du dragit i hörnen så använd shift knappen
och vilket program använder du?

Möllers

Så ser det ut ner man kör med telezoom.

the0fiskis


jocke

Bilden ser ihoptryckt ut för att den inte följer standardmåtten för en bild.


Personligen brukar jag köra 900x600 på mina bilder. Ingen har klagat på dom iaf.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: jocke skrivet 29 juni 2010, 00:23:32 AM
Bilden ser ihoptryckt ut för att den inte följer standardmåtten för en bild.

Bilden är 1000x800 pix, vilket inte blir "normalt".
Alla mått mellan 800x600 och 1024x768 är okej, men man kan inte ändra i procenten. Då blir bilden utdragen på höjden eller bredden.

Sen behöver du ju inte skriva "Nu så testar jag även en ny bildstorlek, efter önskemål av Ersa" i tio trådar.
Det låter ju som att jag kritiserat dig. Allt jag frågade varför du börjat med så små bilder som 400 pix i bredd.

Carl Eric

Ja, då så kör vi några förklarningar...

Citat från: the0fiskis skrivet 28 juni 2010, 22:40:45 PM
det är nog inte storlkenken...
har du dragit i hörnen så använd shift knappen
och vilket program använder du?

Jo, det är storleken....

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 juni 2010, 22:42:05 PM
Så ser det ut ner man kör med telezoom.

Är 82 mm Telezoom?

Citat från: jocke skrivet 29 juni 2010, 00:23:32 AM
Bilden ser ihoptryckt ut för att den inte följer standardmåtten för en bild.


Personligen brukar jag köra 900x600 på mina bilder. Ingen har klagat på dom iaf.

Okej, jag testar det nästa gång...

Citat från: Ersa skrivet 29 juni 2010, 01:40:00 AM
Bilden är 1000x800 pix, vilket inte blir "normalt".
Alla mått mellan 800x600 och 1024x768 är okej, men man kan inte ändra i procenten. Då blir bilden utdragen på höjden eller bredden.

Sen behöver du ju inte skriva "Nu så testar jag även en ny bildstorlek, efter önskemål av Ersa" i tio trådar.
Det låter ju som att jag kritiserat dig. Allt jag frågade varför du börjat med så små bilder som 400 pix i bredd.

Nästa gång som kommer jag att testa 900 x 600 så får vi se hur det blir!

Och jag ber hemskt så mycket om ursäkt för den raden, det var inte meningen att hänga ut dig!

Tack åndå alla för era synpunkter! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 29 juni 2010, 16:34:40 PM
Nästa gång som kommer jag att testa 900 x 600 så får vi se hur det blir!

900x600 låter inte helt rätt det heller, beroende på bildformat.
Om du krymper en bild i storleken 1024x768 till 800 i bredd blir den ju automatiskt 600 hög om proportionerna ska behållas.
900 i bredd men ändå 600 i höjd gör ju att bredden blir för stor, och allt blir utdraget i sidled.
Men i alla någorlunda bra grafikprogram kan man ju låta höjden ändras automatiskt i samband med att man ändrar bredden.

Citat från: calken skrivet 29 juni 2010, 16:34:40 PM
Och jag ber hemskt så mycket om ursäkt för den raden, det var inte meningen att hänga ut dig!

Ingen fara!

Tommy E

Jag tog en tur till Ingarö igår (bilder är på väg), och på hemvägen ca 17:15 såg jag godsbussen i Björknäsgaraget.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se