Arriva säger upp avtalet i Jönköping

Startat av AndersJ, 24 juni 2010, 11:54:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: Bussnissen skrivet 27 juni 2010, 16:53:31 PM
Jag håller med. I Umeå verkar inte Nobina ha något intresse längre att anställa folk på tillsvidare anställningar.
Vilket har fått till följd att flera av de yngre förarna har försvunnit till andra jobb eller studier.
Flera har gått i pension eller ska gå, inget idag tyder på att de ska ersättas på sina tillsvidaretjänster.
De yngsta i Umeå idag är 26-27år och de är inte många. De flesta är över 40.
Mig veterligen har ingen anställts de senaste 18 månaderna på tillsvidareanställning.
Ingen av praktikanterna som passerat har stannat i någon form av anställning.

Men Umeå har kungen Omar, som jag hoppas Nobina är snäll mot!  ;) Någon annan stad som har en motsvarighet till Umeås Omar? Synd att han bara kör på helgerna.

Bussnissen

Citat från: RoggaBoy skrivet 27 juni 2010, 16:59:48 PM
Men Umeå har kungen Omar, som jag hoppas Nobina är snäll mot!  ;) Någon annan stad som har en motsvarighet till Umeås Omar? Synd att han bara kör på helgerna.
Han brukar även köra vardagkvällar, när det finns jobb

Stefan P

Hej

När kommer Jönköping ut till för lägga anbud på?
Är det bara stadstrafik och hur många bussar?

Mvh Stefan P

Bingoberra

Citat från: RoggaBoy skrivet 27 juni 2010, 16:59:48 PM
Men Umeå har kungen Omar, som jag hoppas Nobina är snäll mot!  ;) Någon annan stad som har en motsvarighet till Umeås Omar? Synd att han bara kör på helgerna.

Det finns en kvinnlig chaufför i Jönköping som utmärker sig positivt inom detta.
Varje gång man kliver på bussen när denna chaufför kör, hör man ett glatt "godmorgon!", "hej och välkommen!" eller liknande.
Hon är runt 35 och heter Beatrice om jag inte missminner mig.

De båda chaufförerna som figurerar på sommartidtabellen 2010 Tätort är även dessa förbannat trevliga.

Citat från: Stefan P skrivet 30 juni 2010, 18:54:30 PM
Hej

När kommer Jönköping ut till för lägga anbud på?
Är det bara stadstrafik och hur många bussar?

Mvh Stefan P


http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=95.msg498#msg498

Ett inlägg från 2007 med Arrivas upphandling. Vet dock inte om allt stämmer.
Kan dock gissa på att City-paketet kommer att bestå av enbart biogasledbussar.

Enligt Jnytt är intresseanmälan redan igång, och man kommer att titta närmare på anmälningarna i augusti.