AARG! Facelift 8500!

Startat av LarsBudtz.dk, 05 maj 2010, 17:25:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: homer skrivet 05 maj 2010, 18:26:49 PM
men framförallt undrar jag VAR ÄR EXTRALJUSPLATSEN???

Plats för 4 st extraljus, eller 2 st extraljus och 2 st dimstrålkastare nertill?
Dessutom kan man ju ha rejäla extraljus på taket. :)

SimonB


virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 05 maj 2010, 19:45:04 PM
Här har Volvo totalt gjort bort sig.
Måste vara någon med Rejäl baksmälla som designat den...

Det här var ju fulare än fulast, jag som just börjat gilla Säffle igen! Gör om, gör rätt!

Bergenga

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 05 maj 2010, 19:27:27 PM
Jeg prøvede lige at tegne lidt på den, efter fri fantasi, men godt bliver de nu alligevel ikke...  ;D  ;)

Det ble jo faktisk en del bedre på den måten. Men jeg vil fortsatt si at den gamle er mye bedre.
Mvh.
Øyvind Berg

LarsBudtz.dk

Citat från: Øyvind Berg skrivet 05 maj 2010, 21:27:06 PM
Det ble jo faktisk en del bedre på den måten. Men jeg vil fortsatt si at den gamle er mye bedre.
Ja, helt afgjort, den gamle 8500 er langt pænere! Personligt kan jeg godt lide afvigende og avanceret design, men dette er bare grimt... ;)
Titta på mina bilder på http://busglobe.com/user/larsbudtz !

homer

Citat från: Ersa skrivet 05 maj 2010, 20:07:51 PM
Plats för 4 st extraljus, eller 2 st extraljus och 2 st dimstrålkastare nertill?
Dessutom kan man ju ha rejäla extraljus på taket. :)

Visst, men många företag har ju bara beställd de extra ljus som har varit standard på säffle och när de nu inte verkar finnas några "standard extraljus" kanske de inte blir några alls, det är de jag är rädd för...

iof kan man ju hoppas det är xenon ljus på normala hel och halvljus men ett par extraljus är ju aldrig fel...


Dessutom blev de genast mycket snyggare på bild 2 när den var lackad på ett annat sätt.

bussgrabben

Citat från: Bussmicke skrivet 05 maj 2010, 19:45:04 PM
Här har Volvo totalt gjort bort sig.
Måste vara någon med Rejäl baksmälla som designat den...

Kan inte annat än att hålla med. Jag hoppas att detta är ett sent aprilskämt.

Jag tycker dock att sidorna blev snyggare, speciellt förarsidan. Jag blir nyfiken på hur bakänden ser ut.

hisen12

Håller nog me alla andra här. Men på ngt sätt ser den endå lite frän ut, men endå inte..
tacka faan vett att vi fick dom "vanliga" 8500 här i Söderhamn..

Jesper Persson

Då jag kör i ett område som är ute på upphandling just nu så blir jag nervös.
Jag skulle skämmas bakom ratten på denna. Ser ut som ett Kina bygge...

Johan Hansson

Fronten ser ut att vara 90 % plast de övriga 10% är vindrutan
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Kim

Citat från: bussgrabben skrivet 05 maj 2010, 22:00:25 PM
Kan inte annat än att hålla med. Jag hoppas att detta är ett sent aprilskämt.

Jag tycker dock att sidorna blev snyggare, speciellt förarsidan. Jag blir nyfiken på hur bakänden ser ut.

Bagenden er ikke lavet om.

Ersa

Den ser rätt okej ut, och sedan får väl bussägarna själva lacka upp fronterna som de vill ha dem. Svart under vindrutan som på den manipulerade bilden var inte alls fel, men jag hade även sett att det blev svart omkring strålkastarna. Lite VDL Jonckheere över det hela. En SL-röd B9S med denna front inkl svart lack under ruta och vid strålkastarna vore kul att se. :)

Avsaknad av extraljus kan man inte skylla karosstillverkaren för, utan endast köparen/beställaren (bussföretaget). Många Säffle tänkta för landsbygdstrafik har ju hittills ofta beställts utan de inre extraljusen, och denna nya Säfflefront har ju som sagt fyra platser för extraljus, jämfört med gamla frontens två. Jag ser faktiskt inte problemet. Jämför med nya OmniLinken som inte har några platser för extraljus alls.

Knut

Ser ut som en sånn "barne-tv" figur som Thomas toget, Elias båten osv. Skal liksom være sånn snill og grei buss
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 05 maj 2010, 19:45:04 PM
Här har Volvo totalt gjort bort sig.
Måste vara någon med Rejäl baksmälla som designat den...

Snacket var detsamma när 9700Face kom, nu säger ingen något om detta!
I branschen 37 år

Niklas Bygdestam

Den fronten får jag svårt att vänja mig vid. Kommer alla Säffle se ut så här nu?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.