Göteborgs Spårvägar i Kungsbacka - del 1 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 30 maj 2007, 00:04:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I fredags den 25 maj var jag i Kungsbacka en liten stund på eftermiddagen. Det blev en del bussar som fastnade på bild och här kommer del 1 med GS-bussar, något som det ju snart blir betydligt färre av där. Tyvärr är det inte så stor variation på platserna där bilderna är tagna, alla är från stationen eller dess utfart, men jag hoppas de kan vara av intresse ändå. Jag träffade även en annan boråsare som var ute för bussfotografering - men enligt uppgift i efterhand fotograferade han även något mer.  8)


168 på linje 733 till Älskogsbräcka


254 hade tjänstgjort på skolbusslinje 17


161 på väg mot Onsala och Älskogsbräcka på linje 731


153 på linje 734 mot Älskogsbräcka. Lägg märke till hur man bundit fast grillen i kofångaren...


233 anländer från Jonsered och Göteborg på Blå Express


199 startar mot Fjärås, Åsa och Frillesås på linje 732.


207 har Onsala och Älskogsbräcka i sikte på linje 731

Bussmicke

Trevligt, har man inte fixat skyltningen på 161 ännu?
Om jag inte minns fel var den så där för en månad sedan också.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 30 maj 2007, 00:04:56 AM


168 på linje 733 till Älskogsbräcka


161 på väg mot Onsala och Älskogsbräcka på linje 731


153 på linje 734 mot Älskogsbräcka. Lägg märke till hur man bundit fast grillen i kofångaren...


Trevliga bilder. När man ser vissa individer börjar man undra om man är i Göteborgstrakten eller någonstans i Ryssland.

/Cero

Andreas Ljungqvist

Mycke trevliga bilder, men jag håller med Cero lite, speciellt Fifty'n..


Staffan Sävenfjord

Bernt i full färd med att kontrollera sina fotograferade bussar i Kungsbacka.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

LinusA

Kul att se bilder från mina hemtrakter, jag har bott ute vid Älskogsbräcka (L730/731/733/734) ett par år, men numera flyttat till Stockholm. Verkar som att du hade en bra dag, normalt kör man endast med Volvo á la 168 (vet ej vad modellen heter) på Onsalalinjerna, men 153 är en gammal klassiker som man blri glad när den kommer. Riktigt skön att åka! Soffor i st f enskilda säten och går riktigt mjukt trots dess ålder. Tydligen har man lite bussbrist, 153 är ju inte lackad i Västtrafiks färger, 254 är lackad som specialbuss (det skall väl inte skolbussar vara?) och 207 måste vara inlånad, har aldrig sett den i Onsala förut. Efter sommaren tar Orusttrafiken över...

Brollan

En liten korrigering, Orusttrafiken tar över den 17/6. ;D

Jonas Gustafsson

Citat från: LinusA skrivet 30 maj 2007, 23:23:37 PM
Kul att se bilder från mina hemtrakter, jag har bott ute vid Älskogsbräcka (L730/731/733/734) ett par år, men numera flyttat till Stockholm. Verkar som att du hade en bra dag, normalt kör man endast med Volvo á la 168 (vet ej vad modellen heter) på Onsalalinjerna, men 153 är en gammal klassiker som man blri glad när den kommer. Riktigt skön att åka! Soffor i st f enskilda säten och går riktigt mjukt trots dess ålder. Tydligen har man lite bussbrist, 153 är ju inte lackad i Västtrafiks färger, 254 är lackad som specialbuss (det skall väl inte skolbussar vara?) och 207 måste vara inlånad, har aldrig sett den i Onsala förut. Efter sommaren tar Orusttrafiken över...

207 har funnits i Kungsbacka ett bra tag. 254 har inte specialbusslack utan är en lack som alla "vanliga" nya bussar som levererades 1998 fick. Sedan gick man av någon anledning tillbaks till den vita lacken med ränder sista tiden innan Västtrafiklacken kom.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 31 maj 2007, 22:19:46 PM
207 har funnits i Kungsbacka ett bra tag. 254 har inte specialbusslack utan är en lack som alla "vanliga" nya bussar som levererades 1998 fick. Sedan gick man av någon anledning tillbaks till den vita lacken med ränder sista tiden innan Västtrafiklacken kom.

//Jonas

Kom man inte på att silvermetallicen var för dyr? Hade fö varit snyggare med den lacken som Västtrafikstandard än dagens blå.