Bussförare eller "skrotnisse"? Hur blev det så här?

Startat av Antab, 01 september 2007, 21:46:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Antab



Började passet lite lugnt med 4953. Vilket glapp i ratten!..  :o



Sen började det roliga. Jag fick äran att styra "räktrålar´n"...



En 97:a, i bedrövligt skick!



Jaha!...



Hoppsan!



Vilka linjer!  :o



Lossnar grejerna av sig själva??



Å inte ser det bättre ut på insidan..



Den stanken!... Hur f-n är en del funtade??  >:(



Å inte blev det bättre, "soppatorsk"!  ;D



Lika skönt å bli av med eländet..



Jaha... vad har vi här då?



4959 å tåget i Rydbo.



Även här saknas det stolar...


Var det bättre förr?

Hur blir det i framtiden?

Varför vill man köra buss??  ???

Jo, det är ju faktiskt ganska kul ibland, eller?



Hoppa in bakom "kringlan", å kör hårt!  8)

Bussmicke

#1
Lite är väl bara förnamnet, jag skulle skämmas om jag fick köra en sån buss.
Kör och användningsförbud kan jag förstå när man ser vad man ser.
Snacka om natt och dag där ute efter tidtabellskiftet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Det där med att skämmas menade jag mer hur bussarna såg ut.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer


Leif D

Sen brukar man ibland bli beskylld i dessa och andra liknade medium för att bara racka ner på trafiken i SL-länet !
Känns som man får  vatten på sin kvarn på nått sätt.....

Hoppas operatörerna har interntdator i personalrummen så att förarna kan kolla bussarna mot CBR innan de kör iväg och riskerar böter.
Nog för att bussarna i Ötraf-län ibland ser lite häckiga ut, men jämför man, så är det ju rena lyxfordonen vi har här.

Att alla tre fordonen i inlägget är med kör- och/eller nyttjande-förbud, ja är det en slump, eller en spegel av verkligheten ?

Det vore intressant att veta vad operatören i fråga pysslar med och om det finns något försvar för detta.

/Leif D
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

#6
Jag "roade" mig med att kolla bussarnas status med Bilregistret. Av elva bussar hade fem körförbud och två andra hade användningsförbud vilket resulterar i fyra "körbara" bussar. Jag ska väl tillägga att det var Veolia 4950-4960 jag kollade och att jag inte vet om alla verkligen används i ersättningstrafiken för Roslagsbanan.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

robbes


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

då är det kritiskt med tanke på att

Emb 593 fick körförbud den 31 augusti

emb 803 samma sak den förvärvades av olofström den 19 augusti 2007


ems064 inte har betalt en fordonsskatt på drygt 7000 kronor föraren hade verkligen tur att han ej blev stoppad av polisen med tanke på brukande av fordon som ej får gå i trafik.

som sagt stockholm det säger ju allt

Hagri

Med fordon som ser ut på detta sätt och är belagda med kör eller nyttjandeförbud visar det på att det är alvarliga brister i rutinerna inom företaget. >:(
Vill man ha resenärer och förare i bussarna håller inte detta.


Niklas Bygdestam

Usch! Var finns värdigheten? Så här ska inte bussar se ut. Jag skulle skämmas om jag körde dessa bussar :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

homer

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 september 2007, 22:59:13 PM
Usch! Var finns värdigheten? Så här ska inte bussar se ut. Jag skulle skämmas om jag körde dessa bussar :(

Nej verkligen inte, men som jag skrev längre upp, tyvärr ser varenda Sl buss som är ungefär lika gammal ut på detta sett.


homer

Citat från: robbes skrivet 01 september 2007, 22:48:28 PM
föraren hade verkligen tur att han ej blev stoppad av polisen med tanke på brukande av fordon som ej får gå i trafik.

som sagt stockholm det säger ju allt

Hade bussen blivit kontrollerad och fått en bot hade föraren givetvis bara behövt lämna in den till sin trafikledningen

Antab

Jo, bilderna är tagna idag.

Har Stockholm landets sämsta lokaltrafikbussar? Att inredningen är sliten är väl en sak, men utsidan och "allt" under skalet.

Hur står det till med kompetensen och det egna ansvaret bland dagens chaufförer?

Har Stockholm landets sämsta bussförare?  ??? , eller har bussförarna i Stockholm landets sämsta arb.ledning?  :)